Gallery

Ce explicatii sa dai celor care te intreaba de ce esti vegetarian sau vegan…


Am obosit sa ma lupt cu toti cei care nu inteleg ratiunea de a fi vegan sau vegetarian. Vegani o fac pentru animale dar si pentru sanatate. Asa procedeaza si vegetarienii chiar daca nu au reusit sa se rupa cu totul si poate ca inca mai consuma miere.

Va amintesc faptul ca veganii nu consuma nici miere, nu poarta niciun articol vestimentar de lana, matase sau piele de animale, blana de animal samd ๐Ÿ™‚

Dar daca mergi la masa in vizita, mai ales la rude, mai ales la persoane in varsta, o sa fii priceput foarte greu, tu si stilul tau de viata nonconformist :))

Cel mai des, cand spui ca esti vegan, lumea tace. Nu stiu ce sa zica. Nu rad toti. Unii se uita incruntat la tine. Se asteapta sa ii judeci pentru ca ei mananca alimente de origine animala. Dar nu ii judeci. Fiecare este cu treaba lui, cu afacerea lui, cu alegerile lui. Sa fim toti sanatosi si sa traim impreuna in pace si armonie.

Dar, nu! Unii nu se pot abtine sa nu te judece, tocmai fiindca ei cred ca si tu ii judeci in gandul tau…

Ce explicatii dau cand sunt intrebata de ce sunt vegana? Am ajuns sa spun ca pe mine alimentele de origine animala ma baloneaza :)))

Motive sa spun asta:

  1. Oamenii nu simt nevoia sa mai continue discutia :))
  2. Oamenii incep sa se gandeasca ei insisi la faptul ca si ei mai sunt balonati uneori si s-ar putea sa fie carnea care putrezeste in colon…
  3. Oamenii nu se simt judecati si atunci nu te mai ataca, ci chiar te asculta si unii ajung sa reduca singuri consumul de carne ๐Ÿ™‚
  4. Oamenii pricep mai usor o problema medicala (balonarea) decat faptul ca o faci pentru animale (Pe bune!!!)

In mare, sunt doar 4 motive care ma determina sa spun ca pe mine alimentele de origine animala ma umfla in burta si m-am saturat sa iau medicamente. Mai bine ma abtin. Tin un post lung :)))

Lumea nu se mai simte amenintata, judecata, pusa la colt. Chiar simt ca esti un om cu capul pe umeri pentru simplul fapt ca dai un argument de natura medicala ๐Ÿ™‚

Daca aveti experiente bune in a da explicatii cunostintelor, va rog dati un comentariu mic, scurt. Spuneti-mi ce merge la voi. Orice idee ar putea sa fie de ajutor, noua veganilor si vegetarienilor ๐Ÿ™‚

8 thoughts on “Ce explicatii sa dai celor care te intreaba de ce esti vegetarian sau vegan…

  1. Buna ! Eu am trecut prin etape si etape , ori mi-am sustinut alegerile cu prea mare entuziasm si s-au speriat ori m-am enervat ca unii nu pot intelege de ce as face alegerea aceasta pentru animale ( mi se dadeau exemple cu Biblia , Dumnezeu a mancat carne etc, aberatii oricum nefondate) , pana am ajuns dupa peste 4 ani sa raspund celor care ma interogheaza , scurt si direct ca nu mai mananc carne din motive etice si pentru ca nu vreau sa fie ucis un animal pentru ca eu sa pot manca . Iar daca discutia continua ii invitam sa citeasca si sa vada singuri ce se petrece cu adevarat in ferme , in abatoare si sa ia decizii dupa ce inteleg singuri ! Poate nu e raspunsul cel mai bun dar sincer m-am saturat sa fiu prea atenta cu cei care ma ataca de parca eu as fi anormala ! La inceput aveam rabdare sa explic , dar pe parcurs am inteles ca unii oameni te vor judeca indiferent de orice ai spune asta pentru ca nu sunt capabili sa inteleaga si nu vor sa se schimbe oricate adevaruri sau dovezi le-ai aseza in fata ! Nu vor intelege ca ei sunt anormali . Fiecare are ritmul sau de evolutie ! Ai dreptate , oamenilor li se pare mai plauzibil sa le dai explicatii medicale , devin mai receptivi dar eu sincer sufar mult ca nu sunt receptivi la suferinta animalelor si poate de asta am devenit asa directa si nu ma mai intereseaza ce cred sau ca se simt ofensati. Imi place blogul tau , abia l-am descoperit dar ma bucur ca pot sa iti citesc articolele de acum incolo ! Numai bine ! Mihaela

    Liked by 1 person

    1. Da, pai te inteleg perfect. Si eu as tipa la unii dintre ei, la cei care sunt chiar total ignoranti cu privire la suferinta animalelor. Dar, in acelasi timp, am observat ca daca ii atac, daca tip la ei, daca incerc sa ii trezesc la realitate, mai rau se afunda in credintele lor, cum ca animalele sunt date pe pamant pentru noi :)) Chiar am observat ca mai putina carne mananca cel pe care il lasi sa manance cata doreste decat cel caruia ii interzici sau pe care incerci sa il convingi sa nu manance. Am eu experiente personale muulte… ๐Ÿ™‚ Ma bucur ca iti place blogul. Multumesc mult pentru incurajari. Si mie imi place asa de mult. Am gasit tema pe care as dezbate-o ore in sir ๐Ÿ™‚ E ceva in care cred tare de tot. Toate cele bune! Maria ๐Ÿ™‚

      Liked by 1 person

    2. Multumesc pentru comentariu ๐Ÿ™‚ Cred cu tarie ce spui tu, si anume ca fiecare are ritmul sau de evolutie. Si imi e tare greu cand sotul meu mananca fara nicio problema carne. Am rabdare sa isi schimbe viziunea. Altceva nu simt ca as putea sa fac. In schimb, ma bucur de farfuria mea. Ma bucur ca eu sunt vegana fara sa imi ceara explicatii. Imi respecta alegerea dar el nu ar face asta. Schimbarea este infricosatoare si cere mult timp uneori ๐Ÿ™‚ Numai bine si tie si iti multumesc mult!

      Liked by 1 person

  2. Voi vฤƒ faceศ›i probleme in ziua de azi , ce raspunsuri sa dati cand santeti intrebati de cecnu mancati carne? Astazi cand aproape a devenit o moda, cand e ceva cool, asta, cand e destul de popularizat vegetarismul! Dar nici nu va puteti imagina prin ce am trecut eu cand eram intrebata asaceva in urma cu peste 35 de ani.? Aveam in jur de 9 ani cand am inceput sa fiu ingrozita de sacrificarea porcilor , a gainilor etc , la care asistam cand mergeam la ศ›arฤƒ la bunici. Treptat am inceput sa refuz carnea , la inceput dadeam carnea din ciorbe la o parte , evitam grasimile si in decurs de patru ani nu am mai mancat nimic. Ultima oara am mancat peศ™te. Ce ciudat se uitau toti la mine cand auzeau ca nu mananc carne… O singura datฤƒ am indraznit sa spun ca mie mila de animale si mi-a fost deajuns la ce comentarii si contrareplici am auzit. De atunci spun doar ca am probleme cu fierea si ศ›in regim. Nu incerc sa conving pe nimeni de nimic ca nu are rost.

    Like

    1. Da, exact! Si eu sunt atacata cand spun ca imi e mila de animale. Asa ca spun faza cu balonarea sau ca tin regim sau chiar ca sunt intoleranta la proteina animala. Am vazut ca oamenii chiar te lasa in pace si ii pui pe ganduri, daca nu cumva ar trebui si ei sa o lase mai moale cu carnea. Poate ca vor vedea diferenta si vor renunta ๐Ÿ™‚

      Like

Leave a Reply

