Cand sunt vegetarienii mai sanatosi decat veganii


Nu tot ce straluceste este automat pretios 🙂 Cunosc vegani care mananca burgeri vegetali, cartofi prajiti si consuma cel putin cate un litru de suc carbogazos de 5-6 ori pe saptamana. Nu ai ce sa le spui. E hrana vegana, totul este in regula. Insa nu este nimic sanatos, evident.

Si cunosc si vegetarieni care consuma doar vegetale, miere si iaurt. Sunt lacto-vegetarieni, cu alte cuvinte. Si sunt mai sanatosi, in mod evident, decat veganii descrisi mai sus. Totul tine de alegerile fiecaruia.

mazarepentru-copii

Asa ca nu toti veganii sunt automat si sanatosi. Nu toti veganii stiu sa se hraneasca. Nu toti veganii stiu din ce vegetale sa isi ia calciul, proteinele, vitaminele samd.

La inceput, cand m-am decis sa devin vegetariana, mancam paste si orez in prostie. Si paine, muulta paine. Puneam orice pe paine, de la zacusca si pana la humus. Si mancam cate o paine la o masa :)))) Evident, in primele luni m-am ingrasat. Prietenii radeau de mine. In fapt, ma hraneam foarte prost, haotic.

Evident, iti trebuie putina munca de documentare ca sa intelegi cum sa te hranesti in mod corect. Trebuie sa stii ca pe langa cereale (paste si orez) ai nevoie si de migdale pentru proteine si uleiuri, de nuci, de mazare pentru proteine, de fasole si linte pentru proteine si fibre si nu numai.

Pe scurt, iata ghidul esential al veganului si al vegetarianului:

Surse naturale de calciu: varza kale, varza rosie, varza creata si varza alba | migdale | ovaz | fasole | portocale | smochine | spanac | seminte de susan.

Surse naturale de fier: broccoli | varza | spanac | seminte de susan | seminte de dovleac | mazare | quinoa | rosii | linte | fasole verde | fasole uscata | caise uscate | ciocolata neagra | tofu | avocado | stafide

Surse naturale de proteine: mazare | tofu | linte | naut | lapte de soia | unt de arahide | migdale | fasole | cartofi | broccoli | quinoa | seminte de canepa | ciuperci | seminte de dovleac | seminte de in | fasole mung | ovaz | fistic | caju | nuci braziliene | orez brun | cacao

Si mai sunt multe alimente care sa va ofere calciu, fier, proteine si minerale necesare pentru ca voi sa ramaneti sanatosi, plini de energie si bine-dispusi! (cele mai mari surse de triptofan, denumit si aminoacidul fericirii, se gasesc in legume si nuci )

Pofta mare!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s