Gallery

Humus, falafel, tabouleh, za’atar: mancaruri vegane geniale :)


Ador humusul. Viata mea ar fi tare trista fara humus, falafel, tabouleh sau za’atar :)) Si nu glumesc deloc. Nimic nu poate inlocui gandul ca trag o pereche de blugi pe mine si un tricou sa fug in capatul strazii sa imi iau bunatati de la magazinul preferat.

In maxim 15 minute ma intorc cu buzunarele goale si toate bunatatile in sacosa :)) Insa recunosc faptul ca uneori le fac acasa, singura. Ma pricep dupa atatia ani de exersat si adevarul este ca nu e deloc usor sa nimeresti retetele.

Humusul este pasta de naut fiert, amestecata cu pasta de susan (tahini), ulei de masline, sare, chimion (doar daca iti place aroma!) si usturoi pisat marunt. Reteta aici.

dsc_0473

Falafel este denumirea chiftelelor din naut. Nautul se lasa peste noapte la inmuiat, se spala bine si apoi se baga la tocator pana se marunteste ca o pasta. Se adauga condimente pentru falafel, patrunjel tocat, usturoi, ceapa tocata marunt. Se formeaza chiftele pe care le poti praji in ulei insa am inteles ca merg si la cuptor. Sunt mai sanatoase la cuptor insa eu nu am incercat pana acum. Incerc, promit. Reteta aici.

 

Tabouleh este salata de patrunjel, cous-cous, rosii tocate marunt, ceapa tocata marunt, zeama de lamaie, ulei, sare si piper. Eu fac tabouleh cam din 5-6 legaturi mari de patrunjel. Se mananca toata salata. Multi adauga si castraveti, menta si usturoi in aceasta salata. Eu nu.

 

Za’atar este ceva nemaintalnit la noi. Se prepara din amestec de seminte de susan prajite, oregano, busuioc, maghiran, boia de ardei dulce sau sumac. Eu nu am niciodata sumac asa ca folosesc boia de ardei dulce. Imi fac singura za’atar-ul acasa. Este, dupa cum vedeti, un amestec de verdeturi uscate. Pun cateva lingurite intr-un bol de sticla, adaug ulei de masline si pasta rezultata o mananc pe lipie libaneza. Merge si pe humus 🙂

 

Am descoperit impreuna 4 mancaruri vegane geniale, sanatoase, satioase. Sper sa le cumparati inainte sa le preparati acasa. Asa veti intelege cam cum ar trebui sa va iasa retetele.

Mult succes si multa sanatate!

 

2 thoughts on “Humus, falafel, tabouleh, za’atar: mancaruri vegane geniale :)

  1. Dar procedeul? La naut cat timp se lasa la fiert, Unde gasesc tahini si de care sau cumpar seminte de susan si prepar in casa tahini? Am mancat doar de cateva ori naut si mi-a placut de fiecare data. Nu facut de mine, evident. Dupa ce am vazut ieri o postare pe facebook de pe un grup vegan cu link la acest articol mi s-a facut mare pofta si zic hai ca maine dimineata ma uit pe articol, vad ce imi trebuie si ma duc sa cumpar sa fac:)). Mie imi plac lucrurile spuse “mura-n gura”. O sa caut pe google. Succes! 🙂

    Like

    1. Humus aici 🙂

      https://vegantini.wordpress.com/2017/01/21/reteta-simpla-de-humus-facut-in-casa-un-aliment-esential-din-frigiderul-unui-vegan/

      Falafel aici 🙂

      https://vegantini.wordpress.com/2017/01/20/falafel-facut-in-casa-reteta-pas-cu-pas-mancare-vegana-sanatoasa-si-gustoasa/

      Tahini se gaseste la orice magazin turcesc si chiar si in supermarket-uri, la raionul de produse orientale.

      Nautul nu pot sa iti spun cat se lasa la fiert pentru ca difera de la soi la soi. Dar trebuie oricum lasat sa fiarba pana se face pasta, pana cand il poti strivi intre degete 🙂

      Mult succes!

      Like

Leave a Reply

