Gallery

Reteta simpla de humus facut in casa: Un aliment esential din frigiderul unui vegan :)


Cred ca este cel mai important aliment din frigiderul meu :)) Nu exista zi in care sa nu mananc macar o felie de paine cu humus sau o lipie libaneza cu humus. Ideea este ca in cateva linguri de humus se gaseste macar un sfert din cantitatea de calciu de care am nevoie zilnic.

Humusul este in principiu naut fiert si blenduit alaturi de pasta de susan (tahini), ulei de masline, sare, usturoi si chimion. Unii bucatari pun zeama de lamaie in humus. Eu nu pun pentru ca am descoperit ca imi place mai mult fara. Unii bucatari pun boia de ardei insa eu nu adaug pentru ca mi se pare ca humusul tine mai mult daca nu are boia in el. Asa ca il las simplu, dupa cum mi-a recomandat cel mai iscusit bucatar turc pe care il cunosc ๐Ÿ™‚ Si nu cred ca greseste deloc!

dsc_0470

Humusul este un aliment genial de sanatos. Alaturi de calciu, in humus se gasesc si minerale precum: zinc, fier, potasiu, magneziu, fosfor, seleniu si nu numai.

Mai mult, nautul contine multe fibre, ceea ce ajuta la curatarea colonului si mentinerea unui tranzit perfect. Aceleasi fibre te ajuta sa te simti satul mai mult timp.

dsc_0008-2

Reteta mea de humus este urmatoarea:
300 de grame de naut lasat la inmuiat peste noapte iar apa sa fie rece ca gheata si schimbata mereu. Acest naut se va fierbe a doua zi pana cand boabele se maruntesc intre degete ca un piure. Nu vrem naut nefiert, sa fie clar :)) Schimbati apa in care fierbe nautul de 2-3 ori. Puneti din nou la fiert. Nu exista timp anume pentru fierberea nautului pentru ca boabele difera enorm de la un soi la altul. Am gasit naut la magazinul turcesc si fierbe in 2-3 ore. Am gasit si naut la alte magazine, naut care fierbe in 3-4 ore. Si diferentele nu sunt doar in ceea ce priveste timpul de fierbere, ci si gustul ๐Ÿ™‚

Sa revenim. Cand nautul este perfect fiert, il bagam in robot, in tocator. Adaugam 1-2ย linguri de tahini (pasta de susan). Adaugam 5-7 linguri de ulei de masline, sare, un praf de chimion si 5-6 catei de usturoi. Blenduim si servim ๐Ÿ™‚ Merge de minune pe paine, in lipie, pe galete de orez, cu lingura direct din blender :)))

Eu prefer sa pun mai mult ulei de masline atunci cand servesc humusul, exact cand il pun pe paine. Veti descoperi ca humusul absoarbe atat ulei cat ii oferiti. Asa ca nu adaugati prea mult atunci cand il preparati.

dsc_00321

Moduri in care ador eu humusul: pe paine, cu masline deasupra. Apoi imi place si pe paine cu rondele de ardei sau cu felii de rosie, cu rondele de castraveti, cu un praf de piper, cu za’atar.

Imi place la nebunie humusul in lipie libaneza, cu masline si za’atar. Este nebunie curata :)) Mai ales daca aveti masline kalamata, humusul este un deliciu de nota 10!

dsc_0068

Nu uitati faptul ca va puteti juca destul de mult cu adaosurile din humus: daca nu aveti tahini, adaugati direct seminte de susan. Nu iese asa de cremos, dar merge. Daca vreti mai putin usturoi, daca vreti mai mult ulei de masline, daca vreti sa adaugati un avocado, daca vreti puteti sa adaugati rosii uscate ๐Ÿ™‚ Combinatiile sunt infinte ๐Ÿ™‚ Nautul este probabil unul dintre cele mai versatile alimente din bucatarie! Si este de baza in bucataria vegana.

Mult succes la humus si pofta buna!

14 thoughts on “Reteta simpla de humus facut in casa: Un aliment esential din frigiderul unui vegan :)

Leave a Reply

