Gallery

Fasole innabusita pe pat de valeriana. Una dintre cele mai gustoase retete vegane din lume


Nu ma omor cu fasolea. Iubesc lintea rosie si lintea verde insa fasolea nu ma pasioneaza prea mult de obicei. Azi a insistat o vanzatoare din piata sa cumpar macar un kilogram. I-am zis ca nu imi place fasolea. Am strambat din nas ca un plod mofturos. A ras de mine si a zis sa aleg o punga de pe taraba ei. “Ia o punga si fierbe-o doar cu sare. O mananci goala, asa de buna e.” Mi-a zis ca o sa ma intorc si o sa mai caut fiindca e buna. Nu a gresit deloc.

Am spalat fasolea in mai multe ape. Am pus-o la fiert la foc mic. Am schimbat apa o singura data in prima ora de cand am pus-o la fiert. Si in urmatoarele 3 ore am lasat-o sa se umfle.

dsc_0225

Separat, am sotat 1 ceapa, 1 morcov, o telina si o radacina de patrunjel in 5 linguri de ulei de floarea soarelui si o cana de apa. Radacinoasele au fost toate date pe razatoare. Le-am lasat pe foc mic si apoi am adaugat si fasolea fiarta complet. Am adaugat apa de la fasole si am lasat cca 30 de minute sa scada. Am amestecat in continuu ca sa nu se prinda.

Separat am facut o salata de valeriana cu ceapa, zeama de lamaie, sare si busuioc. 

Am asezat un strat generos de salata de valeriana si deasupra am pus fasolea innabusita cu legume.

Am adaugat marar si ceapa rosie tocata marunt peste fasole si am servit totul fierbinte. Cu vin alb fiert cu scortisoara.

Ce sa va mai spun… A fost geniala cina. Am mancat si am mai lasat putin pentru pranzul de maine. Sper sa mai gasesc vanzatoarea in piata 🙂

Sa aveti pofta si multa sanatate!

2 thoughts on “Fasole innabusita pe pat de valeriana. Una dintre cele mai gustoase retete vegane din lume

Leave a Reply

