Gallery

Ratatouille vegan simplu si rapid: Reteta gata in 25 de minute


Legumele sunt hrana de baza pentru vegani, vegetarieni si pentru cei care tin post. Abia apoi vin fructele, cerealele, semintele, nucile, verdeturile. Insa nimeni nu spune ca legumele trebuie sa fie lipsite de gust, fierte pana cand se fac piure, pregatite in mod banal.

Dimpotriva, a gati vegan inseamna a gati cu multa creativitate, folosindu-ti imaginatia mai mult ca oricand 🙂
dsc_0158

Desigur, a gati vegan inseamna sa stii ce grupe de alimente sa imbini pentru ca fiecare zi sa iti aduca aportul potrivit de nutrienti: de la fibre, la vitamine, minerale, aminoacizi, proteine, oligoelemente samd.

Astazi am combinat 4 legume total diferite ca aport nutritiv: dovlecel, vanata, cartof, ardei kapia. Am taiat totul felii subtiri, le-am imbinat si apoi totul a fost stropit cu ulei de masline, sare si dat la cuptor la foc potrivit.

dsc_0206

Rezultatul a fost exceptional. Am servit acest ratatouille incomplet fara sos de rosii, asa cum se prepara in mod clasic. Nu fiindca am vrut sa fiu creativa ci pentru ca mi-am dat seama ca nu am in casa sos de rosii si deja taiasem legumele 🙂 Se mai intampla. Nu e panica. Facem cu ce avem.

Am servit aceasta mancare vegana simpla alaturi de vin rosu. A fost un deliciu culinar de nota 10 si trebuie sa recunosc faptul ca ar fi mers un pic de mujdei de usturoi foarte lichid adaugat in apa in care au fiert legumele la cuptor. Ar fi dat putina aroma rustica acestui preparat culinar deja delicios si foarte satios.

Va invit sa va incumetati sa preparati acest fel de mancare oricand doriti un pranz vegan rapid. Folositi ce legume aveti in casa, folositi ulei de masline de calitate si mirodenii care va plac. Sa prepari mancare vegana sanatoasa nu a fost niciodata mai simplu de atat 🙂

Pofta buna si multa sanatate!

Leave a Reply

