Gallery

Bomboane vegane delicioase: Raw, rapide, sanatoase, vitaminizante


Am decis de curand sa gatesc mai des dulciuri de casa pentru simplul fapt ca nu prea se gasesc variante vegane si sanatoase si accesibile ca pret. Cer mult, stiu. Asa ca le prepar eu acasa, 100% vegan, 100% sanatos, din ingrediente de calitate, preparat totul pe loc, proaspat, in conditii de curatenie si cat mai delicios pentru gusturile mele si ale familiei 🙂

Mi s-a parut mareu dificil si cum nu am rabdare sa cantaresc ingredientele, dulciurile de casa chiar nu imi ies 🙂 Daca ma pui sa cantaresc 35 de grame de faina, inca 65 de grame de nuci, inca 50 de grame de zahar si mai stiu eu ce, deja imi pierd rabdarea. Treaba asta nu e pentru mine :)) Eu gatesc din ochi, dupa estimarile mele ochiometrice 🙂

Iata ce a iesit dupa o munca asidua de 20 de minute :)) 

Azi am gatit bomboane vegane raw, crude. As fi vrut bomboane cu cocos, tip Raffaello insa nu am avut cocos :)) Asa ca am facut un fel de bombe proteice, vitaminizante si puternic detoxifianta.

Ingrediente folosite: cacao, karob, seminte de in macinate pe loc, susan, seminte de chia, seminte de floarea soarelui macinate pe loc, zahar brun, esenta de rom, zahar vanilat, lapte de migdale.

Am amestecat toate ingredientele, am adaugat lapte de migdale cat sa lege toata compozitia si sa rezulte o pasta groasa. Am dat-o la frigider 5-6 ore si apoi am rulat bile rotunde si le-am tavalit prin seminte de susan. As fi folosit razatura de cocos dar nu am avut.

Bomboanele pot fi date si prin faina de migdale. Puteti sa folositi si alte ingrediente, precum caju, nuci pecan, alune de padure, orice va doriti si stiti ca vreti sa incorporati in dieta voastra. Ati putea sa puneti tarate de ovaz, fulgi de psyllium si nu numai. Alegerea va apartine.

Orice ati alege, nu uitati sa puneti ingrediente de calitate pentru a prepara aceste bomboane vegane. Asta nu inseamna ca trebuie sa fie neaparat organice, bio. Se gasesc migdale de calitate buna si la plafar, fara sa fie bio. Puteti sa folositi seminte de dovleac, seminte de floarea soarelui, seminte de in si multe alte seminte si nuci ieftine. Nu doar caju, macadamia si pecanul sunt bune pentru dieta noastra 🙂 Ba chiar as tinde mai mult catre semintele noastre, cultivate in Romania.

Mai sus v-am oferit o reteta ultra-simpla, vegana, sanatoasa, delicioasa de bomboane de ciocolata cu susan. Sunt foarte satioase, pline de proteine, vitamine, fibre, antioxidanti, minerale necesare organismului. Nu exagerati cu aceste bomboane daca ati pus zahar si nu ati folosit curmale sau smochine, prune sau merisoare pe post de indulcitor. O sa va ingrasati si o sa dati vina pe mine :)) Cateva ar trebui sa fie de ajuns ca desert sau alaturi de o cafea, la gustare.

Pofta mare si multa sanatate!

 

3 thoughts on “Bomboane vegane delicioase: Raw, rapide, sanatoase, vitaminizante

Leave a Reply

