Gallery

7 salate vegane delicioase. Cate una pentru fiecare zi din saptamana


Doctorii spun ca daca mananci minim o salata pe zi, organismul tau are toate sansele sa isi ia necesarul de vitamine si nutrienti. Desigur, noi discutam despre salate sanatoase, nu cele cu sosuri si maioneze. Suntem seriosi si cica nu ne furam caciula 🙂

Asa ca sa discutam lucruri serioase si sa vedem care sunt cele 7 salate vegane delicioase pe care vi le propun pentru saptamana care vine:

  1. Salata raw-vegana de spanac, rosii, morcov, ceapa verde, ulei de masline, zeama de lamaie
  2. Salata raw-vegana de zucchini taiat fideluta cu migdale rase pe deasupra, ulei de masline si zeama de lamaie
  3. Salata raw-vegana de zucchini taiat fideluta, morcov taiat fideluta, avocado, ridichi, ulei de masline si zeama de lamaie
  4. Salata raw-vegana de morcov, telina, broccoli crud sau usor innabusit, ulei de masline si zeama de lamaie.
  5. Salata verde, naut fiert, ardei copt, ceapa, 2 catei de usturoi, ulei de masline si zeama de lamaie. Aceasta e deja o mancare vegana in toata regula, mega-satioasa 🙂
  6. Salata vegana de patrunjel, rosii, ceapa, cous-cous oparit 6-7 minute, ulei de masline si zeama de lamaie (salata tabouleh)
  7. Salata vegana de dovlecel taiat fideluta, rucola, masline kalamata, ulei de masline si zeama de lamaie.


Sper ca veti prepara macar o salata pe zi, pentru sanatatea voastra. Nu conteaza daca este o salata mica sau una uriasa. Incepeti de jos, de la putin. Stiu ca e greu pentru unii sa manance salata. A fost greu si pentru mine si in unele zile inca este. M-as arunca mai degraba la o bucata de paine cu humus, o felie de tofu afumat in chifla :)) Asta e! E adevarul. Dar uneori ma fortez sa mananc salata. Si interesant este ca atunci cand iau prima lingura din salata, imi dau seama ca este geniala si ca ma simt mai bine ca am facut aceasta alegere.

Salata este un subiect dificil :)) Din pacate, mancam prea putina salata si acest lucru incepe sa se vada, mai ales cu varsta. Si daca vreti sa mancati mai multa, incepeti usor, treptat. Puneti in salata ingredientele care va plac, numa’ sanatoase sa fie 🙂

Pofta buna si spor la mancat salata 🙂 de care va place voua!

Daca va plac retetele mele sau stiti cum pot fi imbunatatite, puteti sa lasati un comentariu mai jos. Obiectivul meu este sa gatesc mancare vegana cat mai sanatoasa si gustoasa asa ca primesc sfaturi utile cu mare bucurie. De asemenea, puteti sa descoperiti noi retete culinare vegane si vegetariene pe email sau sa dati like paginii de Facebook Vegantini. 

21 thoughts on “7 salate vegane delicioase. Cate una pentru fiecare zi din saptamana

  1. Mie imi plac salatele. Le ador. In tot felul de combinatii sanatoase. Nu am pus maioneza la ele ci numai ulei de masline si zeama de lamaie.
    O salata simpla ar fi: morcov,telina,măr,toate rase. Se poate pune si busuioc pt un gust mai bun la salate in general.

    Liked by 1 person

  2. Cui nu i-ar plăcea să mănânce câte o salată în fiecare zi, dar să fim serioși, cât dai pt o salată, dai și pe in pui și faci o zeama luuuunga…de mănâncă copilașii o săptămână. Nu am vrut să fiu răutăcioasă, dar asta este adevărul. Numai bine!

    Like

    1. Sa stiti ca de multe ori m-am gandit la asta si ma intristez. Acum sunt preturile mai maricele dar vor scadea. O salata buna iese si din salata verde si zeama de lamaie. Sau din stevie. E aiurea de tot ca au ajuns legumele sa fie scumpe pe langa pui. Nu e in regula asa.

      Sper din tot sufletul sa revina lucrurile la normal. Multa sanatate va doresc si nu va consider comentariul deloc rautacios.

      Unii suntem mai norocosi in viata aceasta, Si trebuie sa invatam sa dam din ce avem si sa impartim cu altii 🙂

      Numai bine,
      Maria 🙂

      Liked by 1 person

    1. Nuuu, e cous-cous oparit timp de 6-7 minute in apa fiarta. Am uitat sa precizez si voi modifica acum! Va multumesc mult pentru atentionare 🙂

      Like

    2. Cous-cous-ul este grau, de fapt. Este de marime foarte mica, un pic mai mare decat grisul nostru. Dar e tot grau. Are gust neutru insa da satietate si este clasic pentru salata tabouleh 🙂

      Like

  3. Morcov și țelină rase, la mine asta ebaza. Lămâie și ulei (eu pun floarea-soarelui presat la rece, se mai face pe la țară). La asta se pot adăuga multe. Iubesc salatele!

    Liked by 1 person

  4. cus-cus-ul e din grau si e ca zaharul tos .prin adaugarea de apa fierbinte creste in volum ,dar nu ajunge la marimea unui bob de orez…………..nu are nimic de-a face cu orezul…………cel putin daca vorbim de cus-cus-ul de origine magrebiana

    Liked by 1 person

  5. si eu ador salata, in acesta seara am mancat ceva doar din stevie si frunze de ceapa ,nici sa tai stevia nu am avut rabdare placandu mi mult ,nici ulei nu i am pus, am pus un pic sare si un pic piper placandu mi picanta, acum insa va pot spune ca telina cu morcovul si cu …in loc de mar, pentru ca minunea mea a spus ca nu ii place gustul de mar si telina am pus sfecla rosie, crude toate si cateva fire patrunjel ,si cum suntem in post esteeeee ,o asezonati cu sare si putina zeama de lamaie ,mie imi place si putin otet balsamic dar atat, nu maioneza, nu ulei fie el si de masline

    Liked by 1 person

  6. Intrebare: aceste toate ingrediente , nu ar trebui sa fie din gradina proprie si personala??? ca la cat de modificate genetic sunt cele de la marketuri, nu stiu cat de santoase mai sunt aceste minunate salate…
    Deci,inainte de a posta orice reteta, cred ca ar fi de bun augur de a se face macar o mica remarca si despre acest lucru…multumesc oricum pentru idei…

    Liked by 1 person

    1. Da, ar fi bine sa fie din propria gradina 🙂 Ar fi ceva cu adevarat incredibil pentru sanatatea noastra sa putem sa consumam ce cultivam 🙂 cred ca am pretui mai mult hrana si viata in general 🙂 Multumesc pentru comentariu!

      Like

  7. Interesante salatele, o sa le incerc pe toate. De obicei salatele pe care le consum sunt din salata verde , rosie , masline si zeama de lamaie , iar a doua o fac cu varza alba, varza rosie , morcov si sfeclă rosie , sare ,piper si zeama de lămâie .
    Dar acum o sa le incerc pe cele recomandate de dumneavoastra .

    Like

Leave a Reply

