Gallery

Humus in 3 culori: simplu, cu patrunjel si cu sfecla. Probabil cea mai gustoasa mancare vegana


Este probabil cea mai gustoasa mancare vegana din lume. Este vorba de humus, o pasta de naut, tahini (pasta de susan), chimion, usturoi, apa si sare.

Optional, se poate face humus cu avocado, humus cu patrunjel si coriandru, humus cu sfecla rosie, humus cu turmeric sau curry si nu numai.

 

Am preparat humus simplu: naut fiert, apa de la naut, un praf de chimion, 4 catei de usturoi, sare, tahini, ulei de masline.

Am preparat humus cu patrunjel respectand aceeasi reteta de mai sus, doar ca am adaugat la final, in tocator si patrunjel tocat.

Am preparat humus cu sfecla rosie dupa aceeasi reteta insa la final, in tocator, am adaugat sfecla cruda tocata marunt.

Rezultatele sunt geniale toate. Le punem pe painici mici, pe felii de franzela si le servim celor mai dragi musafiri, la o masa vegana de 5 stele πŸ™‚

Va invit sa jonglati cu humusul asa cum va doriti, adaugand ce ingrediente va plac mai mult πŸ™‚ Adaugati broccoli oparit sau crud. Puteti sa faceti si humus cu avocado sau humus cu rosii uscate sau rosii proaspete πŸ™‚

Ideea de baza este ca humusul este o mancare vegana extrem de versatila. Este si sos pentru paste, sos pentru orez, se poate adauga in ciorba ca sa o ingroase si sa o faca mai puternic nutritiva.

Humusul contine proteine, fibre, calciu, fier, fosfor, magneziu, mangan, seleniu si nu numai. Nu exista mancare vegana mai satioasa si mai hranitoare decat humusul, cel putin in opinia mea si din cercetarile mele.

Humusul este o mancare vegana intalnita in Grecia, Israel, Siria, Iran, Arabia Saudita si in toate celelalte tari din lume πŸ™‚ Nu exista loc in lume unde oamenii sa nu stie ce este humusul. Pentru noi, humusul este un fel de fasole batuta doar ca in loc de fasole punem naut.

Evident, cine doreste poate sa prepare un humus mai original, adaugand alaturi de naut si fasole, la fiert. Puneti jumatate din cantitatea de naut si jumatate de fasole si veti avea un humus extrem de gustos πŸ™‚

Pofta buna si multa sanatate mai presus de orice :)!

Daca va plac retetele mele sau stiti cum pot fi imbunatatite, va invitΒ sa lasati un comentariu mai jos. Obiectivul meu este sa gatesc mancare vegana cat mai sanatoasa si gustoasa asa ca primesc sfaturi utile cu mare bucurie.Β De asemenea, puteti sa descoperiti noi retete culinare vegane si vegetariene pe email sau sa dati like paginii de Facebook Vegantini.Β 

16 thoughts on “Humus in 3 culori: simplu, cu patrunjel si cu sfecla. Probabil cea mai gustoasa mancare vegana

    1. Imi pare rau ca nu stiu sa va dau cantitatile in mod exact. Ideea e ca eu nu cantaresc niciodata niciun ingredient. Pun din ochi πŸ™‚ Le nimeresc destul de bine.

      Spre exemplu, la 300 de grame de naut pun cam 5 linguri de tahini, 5 linguri de ulei de masline, 1 praf de chimion, sare dupa gust, 10 catei de usturoi.
      La 100 de grame de naut fiert pun 2 linguri de tahini, 1 legatura de patrunjel, 2 linguri de ulei de masline, 3 catei de usturoi, praf de chimion, sare.
      La 100 de grame de naut fiert pun 2 linguri de tahini si 1 sfecla cruda, mica, 2 linguri de ulei de masline, 3 catei de usturoi, praf de chimion, sare.

      Sper ca v-am fost de ajutor si sper sa nimeriti cantitatile. Ideea e sa faceti dupa gustul dvs. Daca va place mai uleios (adaugati mai mult ulei), mai apos (adaugati mai multa apa de la nautul fiert), mai cremos (adaugati mai mult tahini), mai aromat (adaugati mai mult chimion), mai sarat samd. Jonglati cu ingredientele si va asigur ca va iese un humus asa cum va place dvs πŸ™‚

      Mult succes si pofta buna!

      Liked by 1 person

    1. De cele mai multe ori il cumpar si in prefer pe cel de la marca Al Rabih dar si cel de la Darinne e ok. Nu am mai gasit de la Al Rabih in ultima vreme si am folosit de la Darinne. Ambele sunt produse in Liban si asta cica ar fi cel mai important lucru cand alegi pasta de susan. Multi prieteni mi-au spus ca cel din Liban e cel mai gustos.

      Daca fac in casa, pun susan in rasnita de cafea, cam 3-4 linguri si macin bine. Rezulta o pasta pe care o adaug in humus sau o amestec putin cu 3-4 linguri de ulei de masline, zeama de lamaie, sare si piper si pasta aceasta merge pe paine :))

      E ceva divin, crede-ma πŸ™‚

      Pofta mare si multa sanatate!

      Liked by 1 person

Leave a Reply

