Gallery

Floriana Gabriela Secui si Dolce Far Verde, din pasiune pentru sanatate


Floriana Gabriela Secui este nutrition coach si owner al blogului DolceFarVerde, un blog care defineste notiunea de stil de viata echilibrat prin intermediul dietei sanatoase si nu numai.

Floriana Gabriela Secui detine studii in domeniul alimentatiei, a terminat facultatea de Inginerie in Agronomie si Masterul in Managementul Calitatii si Inovatiei in domeniul Agroalimentar. De asemenea, detine o specializare in nutritie, castigata in cadrul unei scoli de nutritie din Bucuresti.

Cu alte cateva cuvinte, Floriana Gabriela Secui detine informatii esentiale pe care se bazeaza pentru a prepara mancare sanatoasa, nu doar delicioasa.


Nutrition Coach-ul Floriana Gabriela Secui a acceptat sa raspunda catorva intrebari in cadrul unui interviu pentru Vegantini:

1. Blog-ul dolce far verde ofera sfaturi nutritionale si retete culinare vegane si raw-vegane extrem de sanatoase. Ce te-a determinat sa il lansezi si cui se adreseaza?

Floriana Gabriela Secui: Lansarea blogului Dolce Far Verde a rasarit in urma unei pasiuni descoperite acum aproximativ 4 ani. O pasiune descoperita initial dintr-o problema de sanatate pe care am reusit sa o depasesc prin intermediul unui stil de viata echilibrat.

La momentul respectiv am inceput sa ma documentez din ce in ce mai mult ce inseamna un stil alimentar personalizat, care mi se potriveste si care ma face sa ma simt sanatoasa si plina de energie!

Despre blog pot spune ca daca la prima vedere ai spune ca are un public tinta – vegani sau vegetarieni, totusi blogul se adreseaza absolut tuturor persoanelor interesate de echilibru si de imbunatatirea calitatii vietii!

Nu doresc sa conving pe nimeni spre o convertire la vegetarianism sau veganism. Pur si simplu imi doresc sa aduc la cunostinta publicului, faptul ca exista variante mult mai sanatoase si ca ne putem simti atat de bine in pielea noastra prin intermediul unui stil alimentar echilibrat.

2. Vegan sau raw-vegan? Care crezi ca este solutia pentru sanatate, vitalitate si longevitate?

Floriana Gabriela Secui: In prezent exista 2 tipuri de vegani:

  1. Cei care mananca o cantitatea mare de legume procesate si gatite in mult ulei, produse pline de zahar, cartofi prajiti sau alte produse vegetale nesanatoase.
  2. Si exista acei vegani care reusesc sa se indrepte spre un stil echilibrat – isi aduc tot aportul de vitamine si minerale prin combinarea corecta a alimentelor, evita produsele procesate sau prajite.

Raw vegan – este solutia care pentru mine functioneaza cel mai bine. Desi nu abordez stilul vegan sau raw vegan 100% – sunt undeva la mijloc. Eu am invatat sa imi ascult organismul si acum stiu de ce anume are nevoie. Dar ceea ce functioneaza pentru mine s-ar putea sa nu functioneze pentru tine!

De ce? Pentru ca desi functionam prin intermediul aceluiasi mecanism, totusi fiecare din noi avem o amprenta unica, de care este necesar sa tinem cont in momentul in care dorim sa facem modificari in alimentatia noastra.

3. Cat de mult conteaza disciplina pentru a-ti contura si consolida un stil de viata sanatos? Cum iti pastrezi disciplina atunci cand sunt atat de multe tentatii culinare precum zaharul, dulciurile si alimentele procesate?

Floriana Gabriela Secui: Disciplina, ambitie sau convingere – poti sa o numesti cum vrei tu. Cred ca schimbarea are loc la cei mai multi dintre noi in acel moment in care intampinam o problema de sanatate.

Pana atunci “ne bucuram” de belsugul fals oferit de catre marile companii alimentare! Profitam cat putem de acest mecanism foarte bine pus la punct numit – organismul uman – pana in momentul in care incepem sa nu ne mai simtim bine. In momentul in care apar dezechilibre hormonale, probleme digestive si/sau tot felul de infectii – atunci in cazul cel fericit – incepem si ne orientam spre alimentatie.

In momentul in care incepi pentru prima oara in viata ta sa te simti fericit, inconjurat de energie si ganduri positive – atunci realizezi ca nu mai vrei sa te intorci la vechiul stil alimentar.

Tentatiile le ocolesc … de exemplu cand mi se face pofta de ceva dulce prefer sa mananc un fruct sau chiar mai multe fructe. Diversific destul de mult, mananc din toate sortimentele de fructe. Le combin, fac sucuri si smoothie-uri delicioase. Adaug curmale, goji sau smochine. Diversitate este cuvantul!

Imi cunosc foarte bine organismul si stiu ce efecte au zaharul si dulciurile procesate asupra mea – asa ca pur si simplu cand cineva imi ofera ceva dulce – il refuz foarte politicos.

4. Ofera, te rog, 3 exemple de mic dejun extra sanatos in opinia ta. Cu ce ti-ai incepe ziua pentru energie maxima?

Floriana Gabriela Secui: Eu incep fiecare zi cu un mic dejun bogat in fructe. Le consum sub diferite forme. Fie o salata mare de fructe din diverse sortimente, fie imi fac un smoothie cu fructe de padure congelate si banana. Fructele reprezinta un combustibil foarte bun pentru organismul uman. Recomand acest combustibil dimineata pentru un boost de energie.

O alta varianta super sanatoasa si delicioasa este sa bem pe stomacul gol un suc proaspat stors din legume verzi (spanac / kale / castravete/ patrunjel / lamaie / mar verde). Stiti cum o sa va simtiti dupa acest suc??? Eu personal simt ca as putea sa alerg 2 ture de parc fara intrerupere. Un energizant foarte foarte bun.

A 3-a varianta foarte ok o reprezinta ovazul. Face parte din familia carbohidratilor cu degradare lenta. Este un energizant foarte bun si datorita faptului ca acesta contine multe fibre – este foarte satios. Il putem combina usor intr-un smoothie de banana cu fulgi de cocos si goji.

5. Care sunt alimentele pe care le consideri a fi cele mai daunatoare pentru organism? Ce anume sa nu consumam niciodata?

Floriana Gabriela Secui: Cel mai important este sa evitam in primul rand zaharul sub orice forma artificiala. Fie ca vorbim de zaharul alb sau brun, fie ca vorbim de indulcitori artificiali de genul aspartam. Este important sa ne indreptam catre surse naturale de “zahar” cum ar fi mierea, siropul de cocos (sfatuiesc sa nu se exagereze cu cele 2) sau varianta cea mai sigura sunt fructele proaspete / confiate care contin si fibra – acestea ne ajuta pancreasul sa nu lanseze insulina brusc in organism si sa creeze dereglari.

6. Ce optiuni au cei care doresc sa isi inteleaga mai bine nevoile alimentare? Cum putem intelege mai bine cum sa ne hranim sanatos? Ne poti recomanda anumite carti pe care le consideri utile?

Floriana Gabriela Secui: Sanatos inseamna echilibrat. Echilibrat inseamna diversificat. Avem 3 mari grupe alimentare: glucide – lipide – proteine.

Este important sa mancam alimente din toate cele 3 grupe alimentare. Nu trebuie sa lipseasca nici unul. Importante sunt cantitatea si sursele din care provin aceste alimente. Ganditi-va la cate culori / texturi / arome diferite gasim in produsele gasite in natura!!! Putem sa combinam si sa diversificam!

Carti utile: Dereglarile hormonale de Sara Gottfried, Ph Miracle de Robert O.Young , Puterea vitaminei D de Dr. Sarfraz Zaidi

7. Care sunt cauzele cel mai des intalnite ale dezechilibrelor alimentare?

Floriana Gabriela Secui: Zaharul este inamicul principal al organismului uman. Si din pacate se ascunde in atat de multe alimente incat nici nu ne dam seama ca il consumam. De ce este periculos? Pentru ca intervine in absorbia vitaminelor si mineralelor la nivel intestinal. Ne infometeaza celulele si ne priveaza de nutrientii atat de importanti.

Zaharul desi este bun la gust are cele mai nocive efecte asupra noastra. Al 2-lea lucru pe care l-as elimina ar fi laptele. Stiati ca benelusii au o enzima speciala in stomac care este activata la nastere si care are functia de a digera laptele matern? Stiati ca aceasta enzima se dezactiveaza dupa varsta de 2 ani? De ce credeti ca se intampla asta? Mama natura stie cum sa seteze lucrurile.

Noi dupa varsta de 2 ani nu mai suntem capabili sa digeram proteina din lapte. Aceasta produce mucus in organism si aduce foarte multe probleme la nivel intestinal. Iar al 3-lea lucru este sedentarismul. Sportul este atat de important in viata noastra – va indemn la miscare / plimbare / yoga / meditatie. Sunt minunate!

8. Care sunt sursele vegetale pe care te bazezi cel mai mult atunci cand vrei proteine de calitate?

Floriana Gabriela Secui: Consum foarte multe legume frunzoase. Mananc multe salate – din spanac, kale, leurda, untisor, vlastari si germeni de toate sortimentele. Consum linte / naut care sunt destul de bogate in aminoacizi esentiali. Nuci si seminte de toate felurile in diferite combinatii.

9. Care sunt sfaturile tale pentru cei care doresc sa renunte la dulciuri si alimente procesate? Cum reusesti sa le eviti si cu ce le putem inlocui cel mai usor?

Floriana Gabriela Secui: Le putem inlocui cu fructe. Daca suntem dependenti de zahar / ciocolata asa cum am fost eu, putem incepe cu fructe foarte dulci de exemplu: banana, mango, ananas, smochine si curmale uscate. Apoi putem merge catre fructe mai putin dulci cum ar fi marul, fructele de padure, grapefruit – care contin mai putin zahar.

Odata ce vom simti diferenta – cand ne vom simti mult mai bine fara alimente procesate pline de zahar … atunci vom realiza ca am fost pacaliti foarte mult timp!

10. Care sunt legumele si fructele care nu iti lipsesc din casa?

Floriana Gabriela Secui: Depinde foarte mult de sezon.
In aceasta perioada mananc fructe: mere, grapefruit, portocale, mandarine, avocado si banane
Legume: salata, spanac, leurda, untisor, vlastari, rucola, castravete! Cam orice de culoare verde bogate in clorofila.

11. Care sunt cele mai dificile aspecte din viata unui vegan?

Floriana Gabriela Secui: Cred ca principa problema este presiunea sociala! Atunci cand dorim sa iesim in oras cu prietenii. Sau cand suntem invitati la zile onomastice sau petreceri private. Pentru ca atunci esti pus in situatia de a refuza aproape orice ti se ofera la masa si rezulta o situatie stanjenitoare. Eu am invatat sa trec peste aceste lucruri – am invatat sa refuz intr-un mod foarte placut si de curand am inceput sa descopar localuri care promoveaza stilul alimentar echilibrat.

12. La ce ora iei cina de obicei si care sunt optiunile tale preferate?

Floriana Gabriela Secui: Depinde foarte mult si de programul pe care il am in ziua respectiva. De obicei in jurul orei 19:00 – 20:00 Depinde foarte mult si de ora la care adorm. Dar de obicei manac ceva usor seara pentru a nu ingreuna digestia. Sau daca mananc mancare gatita – incerc sa reduc cantitatea pentru a nu suprasolicita stomacul si sistemul digestiv.

Pe Floriana Gabriela Secui o puteti gasi pe Facebook pe pagina Dolce Far Verde si pe site-ul Dolce Far Verde pentru mai multe retete vegane, raw-vegane precum si alte sfaturi nutritionale.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s