Gallery

Placinta vegana de dovleac si stafide. Reteta simpla, rapida si sanatoasa


Ador mancarea sanatoasa si gustoasa. Nu vreau sa am prea multe exceptii intr-o saptamana normala, adica mancare doar sanatoasa sau doar gustoasa. Vreau sa reusesc sa prepar si sa consum, cat mai des posibil, mancare gustoasa si sanatoasa in acelasi timp. Si vegana 100%, evident πŸ™‚

Azi am reusit sa pregatesc o placinta vegana de dovleac si stafide, dupa o reteta simpla.Β 

Am combinat cam 500 de grame de faine cu un cub de drojdie proaspata, apa calduta si 5-6 linguri de ulei de masline, 5 linguri de zahar, un sfert de dovleac placintar, 3 maini de stafide, esenta de rom, esenta de vanilie.

Am pus faina intr-un bol mare si la mijloc am pus drojdia fin maruntita impreuna cu zaharul. Am adaugat apa calduta si am inceput sa framant. Nu stiu cata apa am pus. Adaugati cat e nevoie ca sa rezulte un aluat moale dar nu sa curga din bol. Adaugati apa in mod gradual, putin cate putin.

 

Am adaugat apoi si uleiul si am framantat putin. Apoi am lasat bolul deoparte sa creasca aluatul. Cam 30 de minute a fost necesar ca sa imi creasca aluatul la volum dublu.

Separat, am tocat dovleacul si l-am sotat intr-o tigaie cu putin zahar, esentele de rom si vanilie si apoi l-am lasat la racit.Β 

Coca se pune pe masa si se intinde cu sucitorul ca sa iasa o foaie nu prea subtire. Se intinde amestecul de dovleac si apoi se presara stafidele, cate doriti. Mie imi plac asa ca am pus multe πŸ™‚

Apoi rulati totul ca o rulada. Puneti intr-o tava unsa cu ulei si pudrata cu faina. Dati la cuptor la foc moale-mediu si lasati pana cand placinta devine aurie sau rumena.

Scoateti-o de la cuptor si serviti calda sau rece, cu un ceai alaturi, un pahar de vin, un pahar de suc de fructe πŸ™‚

Optional, peste placinta puteti pune sirop de trandafiri sau sirop de muguri de brad, de merisoare, de afine, de artar, ce aveti in casa πŸ™‚

Pofta buna si multa sanatate!

Leave a Reply

