Gallery

24 de verdeturi delicioase, de incercat in acest sezon, nu doar kale si mangold


Am incercat kale si mangold pentru prima data anul acesta. Nu pot sa spun, din pacate, ca sunt mai gustoase decat rucola sau stevia noastra banala, cea de creste peste tot :))

Mangold (foto jos) am incercat in salata si in paste, cateva frunze maruntite si innabusite.

De asemenea, mangold am incercat in tocana de legume si a fost ok. Insa tot stevie si macrisul sunt mai gustoase.

Kale (foto jos) am incercat in paste, innabusita. Am incercat si in salate si chiar si in ciorba. Are gust acceptabil insa nu se compara cu dragostea mea pentru rucola.

Rucola mananc de ani de zile (foto jos). Inainte luam de la market, la caserola. Acum iau din piata fiindca este in sezon si se gaseste. Costa 2 lei o legatura mai mare de 2-3 ori decat cantitatea din caserola, de la market. Si este abia rupta din gradina femeii care o aduce la piata. Nu poti sa iti imaginezi ce gust divin are rucola proaspata.

Rucola pun in paste, innabusita. Pun si in salate dar si in ciorbe, asa cum fac si cu macrisul 🙂 Pun macris la final, ca si cum as pune patrunjel 🙂

macris
macris

Toate cele 3 verdeturi sunt interesante si merita incercate. Acum, cine stie, poate voua va place mangoldul mai mult decat mie. Si poate ca puneti kale pe primul loc. Eu nu pot sa spun acelasi lucru :))

Topul verdeturilor la mine, cele pe care le folosesc in salata:

  1. rucola
  2. patrunjel
  3. stevie
  4. busuioc
  5. salata verde romaneasca
  6. oregano
  7. valeriana
  8. macris
  9. bok choy
  10. spanac
  11. untisor
  12. leurda
  13. loboda cruda
  14. kale
  15. mangold
oregano
oregano

Aici mai merita puse in lista, desi nu le pun in salate, si urmatoarele verdeturi:

  1. leustean
  2. urzici
  3. ceapa verde
  4. usturoi verde
  5. marar
  6. menta
  7. salvie
  8. frunze de telina
  9. rozmarin

Mai sunt si altele, unele mai gustoase, altele pe care nu le prefer. Nu imi place hasmatuchi, nici coriandrul si nici tarhonul. Cine stie, poate nu am nimerit eu reteta potrivita in care sa le folosesc 🙂

Sa fiti sanatosi, sa mancati mult verde si sa aveti spor la retete culinare vegane, vegetariene, de post!

Leave a Reply

