Gallery

Restaurantul meu preferat e propria mea bucatarie :) 7 motive sa mananci acasa


Daca m-ai plati si tot nu as da mancarea de casa pe mancare de afara :)) Si nu sunt o bucatareasa cu prea multa experienta si credeti-ma ca sunt si mancaruri care nu imi ies deloc asa cum as fi vrut eu. Dar tot nu renunt la mancarea facuta in casa. Invat din greseli si gatesc din ce in ce mai bine. Este si secretul bucatarilor de succes 🙂

Nu sunt adepta mersului la restaurant din motive financiare, igienice si nu numai. Nici nu incurajez mersul la restaurante, oricat de bine ar fi sa stai degeaba si sa ti se puna masa. Prefer sa gatesc personal, cu ingredientele mele, cu mainile mele, in farfuriile mele. Si nu pot sa spun ca regret :))

Ideea de baza e simpla. Daca vrei mancare ieftina, ti-o faci tu acasa la tine. Si daca vrei sa stii ce ai pus in ea, tot asa, o faci tu cu mana ta. Si daca doresti sa te relaxezi putin intr-o zi in care ai muncit minim 8 ore, intri in bucatarie, pui sortul pe tine si gatesti ceva genial.

Sfatul meu pentru tinerii care cred ca gatitul este o corvoada, ca sunt prea obositi sau ca e prea greu: Nu cari saci de nipis in spinare. Pui niste legume intr-o oala, lasi sa fiarba si mananci ce iese. Si daca ai putina pricepere si tragere de inima, poti sa faci o mancare geniala 🙂

 

In cel mai rau caz, s-ar putea sa iti ia 30 de minute sa faci o masa decenta. Dar nu e rau deloc. La restaurant stai minim 30 de minute pana ajungi, te asezi, citesti meniul, comanzi si vine mancarea. Si te costa cel putin triplu decat acasa.

Sunt adepta mancarurilor sanatoase, 100% vegan, macar pentru mine. Copiii mei nu sunt vegani 100% insa eu sunt. Si tin mult la felul in care sunt pregatite mancarurile pe care le consum. Nu rar am intalnit restaurante in care cartofii prajiti aveau miros de gratar. Si nu rar am mancat orez fiert pana la epuizare sau ciorba in care plutea uleiul cu disperare. De cate ori o fi prajit uleiul acela cartofi si alte mancaruri?

Prefer sa fac mancarea asa cum stiu eu ca trebuie si pentru care sa fiu responsabila in fata copiilor mei, a sotului meu (care nu gateste niciodata, adevarat iar asta nu o spun ca o plangere sau reclamatie, ci cu acceptare fiindca el se ocupa de alte lucruri in casa noastra, la fel de importante cum este gatitul pentru mine), a celor care mananca la noi la masa.

La final, rup timp din timpul meu si nu regret fiindca stiu ca hrana este primul pas catre o viata sanatoasa pentru noi toti. Las deoparte cartile pe care vreau sa le citesc, las si emisiunile mele preferate (culinare si istorice). Ma despart de blogul meu si de joaca mea cu copiii pe covor. Ma duc la bucatarie si ma decid sa fac putina magie in cel mai scurt timp pe care il am la dispozitie. Si nu ma multumesc niciodata cu retete culinare de umflat burta, doar sa ne sature. Vreau ca mancarea mea sa vindece, sa aduca nutrienti necesari organismului, sa intinereasca organismul, sa aduca energie si vitalitate, sa repare si chiar sa aduca bucurie 🙂

Si in caz ca va intrebati, da, mancarea iti poate aduce multa bucurie insa niciodata nu se va putea daca mancarea este doar sanatoasa si lipsita de gust sau doar gustoasa si nesanatoasa. Hrana optima trebuie sa imbine sanatatea cu gustul 🙂 Aici e nevoie de putina munca din partea bucatarului.

Sa aveti pofta, sa mancati bine, sa fiti sanatosi si sa nu uitati sa gatiti cat mai des cu putinta!

Leave a Reply

