Gallery

Panzanella delicioasa gata in 5 minute. Cea mai faimoasa salata italiana vegana


Panzanella este ceva deosebit, o salata pe care o vei iubi enorm si care se aseamana perfect cu salata noastra de rosii in care inmuiem paine :))

Avem aici una dintre cele mai simple si rapide retete vegane cu putinta. Nu exagerez cand va spun ca se face in mai putin de 5 minute si din ingrediente simple.

Interesant despre panzanella este ca la baza acestui preparat sta o reteta veche de secole, originara din Italia si era considerata mancarea saracului. Se prepara din rosii, pe care orice italian le avea in gradina proprie, ceapa, le fel specifica pentru Italia si paine uscata veche.

Astazi avem aceeasi reteta la indemana si va promit ca nu veti regreta deloc daca o veti pregati.ย 

Panzanella are nevoie de: 5-6 rosii, 3 felii de paine mai scortoasa sau bagheta ca sa aiba multa coaja, jumatate de legatura de patrunjel, 1 ceapa rosie, otet, ulei de masline, sare.

Eu am folosit paine cu masline fiindca tocmai o scosesem din cuptor. Fac ciabatta in casa si nu ma pot abtine sa nu pun macar o bila de aluat la cuptor din cand in cand. Evident, fiindca nu respect mereu masurile, uneori imi iese divin, alteori iese cam tare, deci numai buna pentru Panzanella :)))

Am tocat rosiile cuburi, am adaugat ceapa tocata si patrunjelul tocat. Am pus ulei, otet, sare si piper. Am adaugat abia la final si painea taiata cubulete.ย 

Am mancat asa cum rar mi s-a intamplat in viata. A fost o revelatie a simturilor, a fost ceva magnific ce nu poate fi descris in cuvinte. Desi este doar o salata…

Va recomand panzanella fiindca este una dintre cele mai simple retete culinare vegane, adusa tocmai din Italia, unde se prepara mai ales cu ceapa rosie din Toscana. Aici este solul foarte bogat in sulf iar ceapa rosie este deja o traditie de secole, ceva pe care locuitorii din Toscana il recunosc precum simbol al regiunii. Se afla pana si pe blazonul regiunii Toscana.

Asa cum poate stiti, Panzanella este o salata adusa din Toscana, inventata acolo de locuitori. Era considerata cea mai modesta mancare cu putinta, rosii cu ceapa si paine ๐Ÿ™‚ Dar va asigur ca nu veti mai gusta asa mancare delicioasa prea des ๐Ÿ™‚

Sa aveti pofta, sa fiti sanatosi si sa mai veniti pe la mine! Gatesc in fiecare zi si postez cand am putin timp!

4 thoughts on “Panzanella delicioasa gata in 5 minute. Cea mai faimoasa salata italiana vegana

Leave a Reply

