Gallery

Gnocchi vegani cu sos italian clasic. Reteta simpla, delicioasa si sanatoasa


Ador mancarea vegana italiana si o prepar cat pot de des. Am in casa numeroase tipuri de paste insa nu ma multumesc doar cu acestea. Incerc mereu sa descopar ceva nou, nu neaparat mai dificil de preparat. Asa cum poate stiti, mancarea italiana este deosebit de simplu de preparat.

Astazi am pregatit gnocchi, pentru prima data in viata 🙂 Au iesit geniali insa nu din prima incercare. Primul aluat a fost prea sarac in faina si atunci gnocchii mei s-au cam topit :)) A doua runda a iesit geniala.

Sa vedem. Am curatat de coaja 5 cartofi, i-am tocat cuburi si i-am fiert in apa cu sare. Cand s-au fiert, i-am scurs si i-am pisat ca pe piure-ul de cartofi. Am adaugat sare si ulei de masline cam 5 linguri mari.

Am facut un fel de aluat din cartofi, din joaca, desi reteta nu specifica asa ceva.

Am lasat aluatul meu de cartofi sa se raceasca. Apoi am pus o jumatate de cana de faina si am inceput sa framant. Am mai pus inca o jumatate de cana de faina si am framantat din nou, cu inca 5 linguri de ulei.

Ideea e ca trebuie sa respectati cantitatile dar asta nu inseamna ca aveti succesul garantat. Aveti nevoie de ochi, de simtul estimarii. Poate aveti cartofi mai mari, mai mici, dintr-un soi care se leaga mai bine sau dintr-un soi ce retine mai multa apa. Asa ca trebuie sa cautati sa va iasa un aluat elastic, ca de coca de cozonac.

Formati 3-4 bile de aluat. Luati cate una si rulati-o sub forma de sul subtire, cam cat degetul dvs. mare de gros.

Taiati cuburi si daca vreti, rotunjiti-le ca pe chiftele, direct intre palme. 

Puneti o oala de apa la foc. Cand apa este aproape de clocot, dati focul la mic si puneti cateva bile de aluat. Cand se ridica, sunt gata.

Cand s-au ridicat, puneti-le deoparte pe o farfurie. Eu le scot cu spatula rotunda.

Le lasam la racit fiindca acum se si intaresc putin la suprafata si apoi vom putea sa lucram cu ele mai bine. 

Sosul clasic este din 300 de ml de suc de rosii, fiert cu 6 linguri de ulei de masline, un praf de sare, busuioc, oregano, 3 catei de usturoi fin maruntiti si o cana de apa. Lasam la foc mic sa scada macar jumatate din apa adaugata.

Sosul poate fi realizat si cu peperoncino, adica ardei iuti uscati insa eu am ales sa nu pun deloc fiindca voiam sa manance si fiul meu cel mic din mancare 🙂

Combinatia este geniala. Puneti sosul peste gnocchi sau invers, gnocchi peste sos. Sau tavaliti gnocchii dvs. prin sos :)) 

Serviti cu un pahar de vin rosu alaturi si nu veti regreta nimic :))

Iata o masa romantica gata in maxim 30 de minute. Sa faceti gnocchi in casa este floare la ureche. Daca nu ma credeti, va invit sa va convingeti :))

Pofta buna si multa sanatate!

3 thoughts on “Gnocchi vegani cu sos italian clasic. Reteta simpla, delicioasa si sanatoasa

Leave a Reply

