Gallery

Chiftele vegane din linte rosie, probabil cele mai gustoase din lume


Am facut chiftele vegane din cartofi, din dovlecei, chiftele de naut, chiftele de linte verde insa pana acum nu am incercat si din linte rosie. Sunt cele mai bune chiftele vegane din viata mea. Nu se gasesc de vanzare chiftele vegane asa bune si nici nu s-ar putea altfel decat facute in casa πŸ™‚


De ce sunt cele de casa cele mai gustoase? Fiindca ati trudit voi sa le faceti, fiindca ati muncit la ele si le apreciati mai mult decat orice altceva ati fi cumparat.

Aveti cuvantul meu de onoare ca au fost gata in 25 de minute din momentul in care m-am gandit sa le fac si pana cand am taiat-o pe prima.

Ingrediente: 200 de grame de linte rosie, 1 fir de ceapa verde (la mine avea tente rosiatice), 3 fire de marar, 3 fire de patrunjel, 2 linguri de tarate de ovaz, 5 linguri de susan alb seminte crude, 2 linguri deΒ fulgi de drojdie, sare, piper, ulei de masline.

Am fiert lintea rosie pana cand se facea terci. Am dat deoparte cam toata zeama si am pastrat-o intr-o cana.

Am pus lintea inapoi intr-o tigaie incapatoare, in cazul meu una de inox. Am lasat cam 6-7 linguri de zeama, deci nu este perfect scursa fiindca am nevoie sa leg compozitia.

Am adaugat ceapa verde tocata mic, 5 linguri de ulei de masline, mararul tocat marunt, patrunjelul tocat marunt. Am sotat timp de 3-4 minute pana cand a mai scazut din apa. Cand am vazut ca s-a facut totul terci, am stins focul si am adaugat taratele de ovaz, fulgii de drojdie, susanul, sarea si piperul. Ideea este sa mai adaugati apa de la linte daca e compozitia prea tare sau susan si tarate de ovaz daca aveti o compozitie prea moale. Ideea e sa aveti un fel de compozitie de chiftele, sa stea in lingura.

Apoi, cu mana mereu udata cu apa rece, faceti turtite ca in imagine. Le puneti direct in tigaie neaderenta sau pe gratar de aragaz. Le lasati pana se rumenesc pe ambele parti. Nu trebuie coapte fiindca voi aveti deja compozitia facuta si comestibila. Daca gustati din ea cum era in tigaie, va garantez ca veti dori sa o mancati pe paine :)))

Turtitele se fac aurii sau mai rumene, cum doriti. Devin chiftele si va garantez ca sunt legate. Se sfarama, adevarat! Asa ca luati-le cu grija. Eu le-am intors cu furculita si cu mana. Apoi le-am pus cu grija deoparte ca sa nu se rupa. Probabil ca daca as mai fi pus fulgi de drojdie, se faceau mai legate, nu stiu.

Ideea e ca sunt geniale. Aceste chiftele vegane de linte rosie se mananca asa cum sunt, ca atare, simple. Sau cu mustar, in sandvis, in lipie libaneza sau in chifla, ca burger vegan πŸ™‚

Nu pot sa va descriu cat de gustoase sunt. Cine iubeste supa de linte rosie, poate sa isi imagineze acelasi gust, doar ca de doua mii de ori mai intens πŸ™‚

Sa aveti pofta, multa sanatate si spor la retete culinare vegane, vegetariene si mancare de post!

4 thoughts on “Chiftele vegane din linte rosie, probabil cele mai gustoase din lume

  1. Arata foarte apetisante, dar unde gasesc linte rosie? Multumesc!
    Ma inspiri incontinuu, de cand te citesc pe β€žVegantiniβ€žβ€ž! M-ai ambitionat sa renunt la carne – o mai veche dorinta pe care in sfarsit am pus-o in practica, motivata de felul tau minunat, simplu si rapid de a gati! Aspiratia mea este, evident, de a deveni vegana, insa sunt foarte mandra de mine ca ma pot numi, deja, vegetariana!
    Inca o data, iti multumesc si te admir foarte mult!

    Liked by 1 person

    1. Ma bucur ca iti plac si ca vrei sa mananci vegan, macar din cand in cand. Asta e deviza mea πŸ™‚ Nu reusesc nici eu mereu sa fiu vegana 100%. Dar simplul fapt ca mananc preponderent vegan ma face sa ma simt foarte bine πŸ™‚

      Linte rosie gasesti in market, pe unde e fasolea. Si le Mega, si in magazinele turcesti, si la plafar neaparat. Cel mai des vei gasi linte rosie din Turcia. E si cea mai gustoasa. Fierbe foarte repede, miroase de te zapaceste in toata casa :))) E foarte gustoasa, merge ca supa, ciorba, pate, mancarica, baza pentru chiftele, piure πŸ™‚ Se face praf si are un gust incredibil. πŸ™‚

      Numai bine, iti multumesc pentru mesaj si iti transmit cele mai calduroase imbratisari πŸ™‚ ❀

      Liked by 1 person

Leave a Reply

