Gallery

Focaccia facuta in casa dupa o reteta simpla si rapida


Am facut focaccia si a iesit foarte ok pentru prima incercare. Am gresit ca am lasat-o la final in cuptor, dupa ce am stins focul. Am scos-o cam in 2 ore, cat a durat sa il culc pe David la amiaza :)) Cand am scos-o, era cam tare dar asa am reusit sa o combin in mod sublim cu o salata panzanella cu multa zeama. Asa ca totul a fost ok la final.

Am folosit urmatoarele ingrediente pentru focaccia vegana, de post:

500 de grame de faina
jumatate de cub de drojdie
250 de ml de apa calduta
10 linguri de ulei de masline
sare
oregano

Faina se pune in bol si la mijloc se face un locsor. Separat, drojdia se dizolva in apa calduta si totul se incorporeaza in faina, impreuna cu sare si ulei de masline. Facem un aluat moale dar sa nu curga. Nici prea afanat nu il vrem asa ca daca mai e nevoie, mai puneti apa calduta si ulei.

Pentru focaccia, framantam usor, nu ca la cozonac. In maxim 2 minute ar trebui sa aveti bolul curat, mainile curate si o minge de aluat gata sa creasca. Ornam cu frunze de oregano

O lasam sa creasca atat cat dorim, minim 15 minute.

Dupa ce a crescut, o intindem intr-o tava unsa cu ulei si pudrata cu faina.

Eu am intins-o direct in tava, in forma de inima :)))ย Am datย aluatul de focaccia la cuptor dupa ce am mai lasat inca 15 minute sa creasca. Focaccia mea a stat la cuptor pana cand am vazut eu ca e rumena ๐Ÿ™‚

Textura este usor crocanta. E mai crocanta decat la pizza desi aluatul de focaccia este cam acelasi cu cel de pizza. La cel de pizza pui si zahar ca sa creasca si mai mult, fiindca ajuta drojdia sa fermenteze mai bine.

Focaccia mea a iesit bine si sunt fericita ca am facut-o in casa in loc sa o cumpar. Eu ma declar multumita si stiu ca daca o scoteam din cuptor in 2 minute dupa ce am stins focul, ar fi fost moale ๐Ÿ™‚

Ideea este ca focaccia se mananca si moale, insa si crocanta ๐Ÿ™‚

A mea a fost ornata cu panzanella proaspat facuta: rosii, ceapa rosie, patrunjel, ulei de masline, otet putin de tot, sare din plin ๐Ÿ™‚

Am mancat direct cu focaccia si a fost genial. Mancare vegana simpla, delicioasa, ieftina cand vom avea rosii romanesti. Acum e cam scump kilogramul de rosii insa eu folosesc maxim 2 rosii la o salata pentru 2 persoane. Restul e patrunjel, paine, ceapa :)) Facem ce putem. Incercam sa mancam cat mai ieftin, mai modest, mai simplu.

Focaccia si panzanella sunt doua mancaruri italiene vegane delicioase ๐Ÿ™‚ Si rapide. Sunt si mancaruri considerate ca avand origini in popor, ele fiind pe vremuri mancaruri ale oamenilor saraci, modesti. Focaccia tinea foarte mult, se putea pastra timp indelungat. Iar panzanella se prepara cu paine uscata, veche. Oamenii aveau rosii, ceapa rosie si patrunjel in propriile gradini. Paine isi faceau in casa. Italiencele cred ca faceau paine la ordinea zilei, asa cum faceau si paste, tot in casa ๐Ÿ™‚

As vrea sa prepar mai multa mancare vegana italiana asa ca in continuu invat noi retete italiene. Sunt deosebit de interesata de cele simple, rapide si modeste. As vrea mancare sanatoasa pe care sa o putem prepara foarte repede si cat mai ieftin.

Sa aveti pofta, mult succes in bucatarie si nu uitati sa mai veniti pe la mine! Vegantini se imbogateste cu noi retete culinare vegane, vegetariene si de post!

 

2 thoughts on “Focaccia facuta in casa dupa o reteta simpla si rapida

Leave a Reply

