Gallery

Musaca vegana din ciuperci si cartofi. Cea mai buna musaca mancata vreodata


Reteta e simpla si rapida. Aveti nevoie de 3 ingrediente de baza: cartofi, ciuperci, rosii. De aici incepe una dintre cele mai iubite si delicioase retete culinare vegane/ vegetariene/ de post. Musacaua se face de minune cand nu are carne, oua, smantana si alte ingrediente care se folosesc in mod original.

In poza de mai sus vedeti musacaua inainte sa intre la cuptor.

Am avut nevoie de urmatoarele ingrediente: 1 kg de cartofi, 1 kg de ciuperci, 750 de ml de suc de rosii sau 300 de ml de pasta de tomate, ulei de masline, oregano, busuioc, cimbru, sare.

Fierbeti cartofii dupa ce i-ati decojit si apoi faceti-i piure. 

Separat, spalati ciupercile champignon, taiati-le marunt, sotati-le cu putin ulei de masline si o cana de apa. Lasati apa sa scada si la final adaugati sucul de rosii sau pasta de tomate, oregano, cimbru, busuioc, sare si orice alta mirodenie doriti voi. Va iesi un sos de rosii cu ciuperci, un fel de ostropel de ciuperci. Este mancarea pe care eu o ador chiar ca atare sau cu paine, sau langa mamaliga, in wrap de lipie libaneza, peste piure, peste orez, peste paste 🙂

Deci, sa revenim. Puneti un strat de cartofi intr-un vas yena. Apoi dati un strat de ostropel de ciuperci si apoi daca mai doriti, repetati faza cat va permite vasul. Eu am folosit un vas mic asa ca am lasat un singur strat de cartofi si apoi un strat de ostropel de ciuperci.

Am dat la cuptor pentru maxim 15 minute si apoi am servit langa un pahar de vin rosu 🙂 ❤

Este cea mai buna musaca din viata mea. Am mancat tot, impreuna cu fiica mea si sotul meu. David nu a mancat decat piure de cartofi pentru ca lui nu ii dam inca ciuperci. Bebelusii nu se impaca deloc cu ciupercile. Pana la 4 ani, copiii nu mananca ciuperci.

Revenind, am descoperit impreuna una dintre cele mai delicioase retete culinare cu putinta. Este vegana, savuroasa, simpla, rapida si ieftina. Si este de efect, va rog sa ma credeti 🙂

Pofta mare, multa sanatate si spor la retete culinare vegane, vegetariene si de post!

Leave a Reply

