Gallery

10 alimente care combat inflamatia din organism. Plus beneficiile dietei antiinflamatorii


Dieta antiinflamatorie a fost gandita in mod special ca fiind benefica celor care doresc sa combata efectele unei anumite boli inflamatorii la pacientii care au nevoie de ajutor in plus pe langa medicatia lor, pe langa tratamentul lor. Daca ma intrebati pe mine, tratamentul medicamentos fara dieta special gandita pentru o anumita afectiune nu poate sa functioneze. Daca doar iei pastile dar prin alimentatia ta strici, te intorci de unde ai pornit. Nu vei rezolva niciodata cauza unei boli.

Daca tot am intrat in acest subiect, precizez ca in opinia mea, o boala trebuie sa aiba si cauze emotionale, pshilogice insa este declansata sau hranita pe fond alimentar. Adica poti sa ai o boala fiindca te stresezi foarte tare si atunci organismul nu mai functioneaza corect. Si poti sa ai o boala si fiindca nu te mai hranesti corespunzator si atunci o anumita parte din organism se deterioreaza si nu mai functioneaza corect.

Deci, teoretic si practic, trebuie sa rezolvi cauzele bolii, fie ele emotionale – psihologice si alimentare. Nu se poate lucra doar cu medicamente si ignorand total ce a provocat boala in sine. Logic si de bun simt, as spune eu πŸ™‚ Si cu toate acestea, cati oameni se bazeaza doar pe medicamente, asteptand sa vindece o boala pe care mai apoi tot ei o alimenteaza prin ganduri negative, atitutudini gresite, obiceiuri alimentare gresite samd…

Bolile inflamatorii sunt multe si variate. Dupa cum le spune numele, toate au la baza o inflamatie intr-o anumita parte a organismului sau chiar inflamatie generalizata la tot nivelul articulatiilor, la nivelul muschilor samd.

Dieta antiinflamatorie se bazeaza pe excluderea anumitor alimente, precum carnea rosie, alimente procesate, zahar, conservanti, lactate samd. In acelasi timp, dieta antiinflamatorie se bazeaza pe includerea unor alimente care combat si previn viitoarele inflamatii din organism:

  1. Rosiile au rol foarte important in alimentatia antiinflamatorie fiindca ele contin cantitati mari de licopen. Eu le consum si crude dar si fierte, innabusite, sotate.
  2. Uleiul de masline Β are puternic rol antiinflamator. Nu il prajiti, consumati-l in salata. Sa fie din sursa sigura, extravirgin daca aveti ocazia sa cumparati πŸ™‚
  3. Capsuni, afine, zmeura, cirese, coacaze sunt si ele super importante fiindca au rol de a combate inflamatia din organism si de a preveni noi inflamatii.
  4. Citricele par a fi aliati de nadejde pentru cei care se lupta cu boli inflamatorii. Consumati-le cu moderatie, in mod variat.
  5. Spanac, kale, varza, legume cu frunze verzi. Eu aici as include si macrisul, stevia, rucola si tot ce mai e verde si merge de minune in salate πŸ™‚ Toate legumele cu frunze verzi sunt puternic antiinflamatorii πŸ™‚
  6. Migdale si alte nuci ar trebui si ele consumate destul de des pentru ca au rol in a diminua inflamatia din organism.
  7. Ghimbir, turmeric, piper, scortisoara, busuioc, usturoi, patrunjel vor ajuta si ele.
  8. Ovazul este considerat si el a avea calitati de antiinflamator natural insa specialistii spun ca si restul cerealelor integrale ajuta, inclusiv orezul brun.
  9. Avocado, broccoli, conopida, varza, ardei gras si ardei rosu, morcovii, radacinoasele sunt si ele bune in dieta antiinflamatorie.
  10. Ceai verde, ceai alb, apa πŸ™‚

Evitati alimentele care provoaca inflamatie, precum: carnea si grasimea animala, lactate grase, paine alba, faina alba, dulciuri cu faina alba si zahar alb, mancare procesata, mancare prajita, alcool, mezeluri, cartofi prajiti, gogosi si produse de patiserie, dulciuri din comert.

Evitati stresul, fumatul, rumegatul gandurilor prea mult si peste nivelul normal :)).

Faceti sport fiindca scade inflamatia din organism, aducand sangele inapoi in circuitul normal, la viteza accelerata, oxigenandu-va astfel si vindecand organismul ❀

Mult succes, sanatate multa si nu uitati sa gatiti vegan si vegetarian cat mai des. Se pare ca se pliaza perfect pe recomandarile medicilor in ceea ce priveste dieta antiinflamatorie / alimentatia antiinflamatorie πŸ™‚

 

 

Advertisements

2 thoughts on “10 alimente care combat inflamatia din organism. Plus beneficiile dietei antiinflamatorii

  1. atentie la nightshade vegetable ,in mare sunt puncte valide pe care le-ati atins in articol ,dar chiar si din perspectiva dumneavoastra ,mi-e greu sa vad cum ar fi “antiinflamatoare ” o dieta care are ca prim component rosia,si ceva mai departe ardeii…sunt cunoscute efectele inflamatorii ale solaninei(alcaloid din solanaceae ) in artrite si artrite reumatoide

    Like

    1. Rosiile si ardeii sunt trecute peste tot ca avand efect antiinflamator. Nu stiu sincer ce sa va spun in legatura cu solanina. Stiam ca se gaseste in cartofi, care sunt interzisi pacientilor cu probleme de inflamatie. Dar rosiile contin licopen, la antipod fata de solanina. Mai cercetam, e de retinut mesajul dvs. si va multumesc pentru el πŸ™‚

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s