Gallery

Supa de cartofi, menta si rozmarin. Supa-crema de post care iti va schimba felul in care gatesti


Mi-a ramas intiparita in minte combinatia dintre menta si rozmarin. Am fost inspirata de Chef Andra Constantinescu, super-mega-bucatareasa din spatele MentaSiRozmarin.ro. 

Andra e geniala. Are combinatii culinare super faine. Se joaca frumos cu o paleta larga de ingrediente insa tine lucrurile sub control, asa cum ar trebui sa reuseasca orice chef bun, orice bucatar priceput. Cu alte cuvinte, nu incarca farfuria in mod inutil. Mi se pare ca foloseste ingredientele la calitatea lor maxima, la gustul lor cel mai bine pus in valoare. O urmaresc pe Andra cu mare drag. Simt ca am mult de invatat de la ea, chiar si prin postarile ei si fara sa stau in dreapta ei, intr-o bucatarie.

Azi am pregatit o supa de cartofi cu menta si rozmarin. Am combinat menta si rozmarin pentru prima data si trebuie sa recunosc faptul ca e ceva uimitor pentru mine. Gustul e incredibil. Ar trebui sa experimentati mai des fiindca nu aveti nimic de pierdut. Eu incep sa ma simt ca micul soricel din animatia Ratatouille :))

Reteta de azi e simpla, asa cum v-am obisnuit deja. Folosim cartofi albi, putin ulei de masline in timp ce acestia fierb la foc mic impreuna cu bucati mici de pastarnac. Spre final adaugam menta, rozmarin, putin patrunjel, un catel de usturoi. Blenduim cand s-a racit. Ornam cu patrunjel proaspat si adaugam sare dupa gust. ❤ Aveti una dintre cele mai bune supe-creme de post din lume 🙂

Ce va invata reteta mea de azi? Ca puteti sa gatiti si simplu, foarte rapid, extrem de nesofisticat, din ingrediente pe care le aveti in casa. Si ca putin rafinament nu strica niciodata, chiar daca e nevoie de putina menta si o ramura mica de rozmarin. Uneori e nevoie de un chef care sa va inspire. Andra reuseste sa ma inspire pe mine.

Lectia referitoare la gatitul simplu si cu ce ingrediente am la indemana am invatat-o de curand. David si Clara, copiii mei, au facut de curand varicela. Nu am iesit prea mult din casa fiindca nu am avut cu cine sa ii las. Am iesit doar seara, cand tati s-a intors de la munca. Asa ca am vazut piata mai rar in aceasta perioada. Au fost zile cand nu am avut morcovi, ba ceapa, ba radacina de patrunjel, ba mazare si varza sau rosii :)) Ideea este ca m-am gospodarit cum am putut, cu ce am avut in casa. Nu am renuntat sa gatesc. Dimpotriva. Am incercat sa imi intrec asteptarile chiar si cand resursele au fost reduse.

Am facut si supa de cartof si pastarnac, precum cea de azi si nu va pot spune cat de gustoasa a fost. Este hranitoare, delicioasa, racoritoare in acelasi timp 🙂

Va invit sa gatiti mai des, cu ce aveti in casa si in congelator. O punguta de ardei congelati de cu vara trecuta, o punga de mazare si cateva pastai de fasole verde? Hai sa vedem ce reusim sa facem :)) Cam asta a fost atitudinea mea zilele astea si mi-a prins bine. Altadata m-as fi enervat :)) Acum invat sa accept sa ma descurc cu ce am la indemana.

Sa aveti succes in tot ce faceti, sa va priviti resursele de care dispuneti cu multa incredere si veti reusi orice va propuneti!

PS: Vegantini isi doreste sa va intampine dorintele, intrebarile, nedumeririle. Asa ca lasati comentarii, mesaje, spuneti-mi ce retete v-ar placea sa descoperiti mai des, cu ce ingrediente de baza, pranz sau cina, supe sau deserturi? Multumesc din suflet pentru fiecare mesaj! Ma ajuta mult ❤

Leave a Reply

