Gallery

De ce mananc vegan? 7 motive sa adopti dieta vegana din acest moment


Cred enorm in mancare ca ceva divin. E ceva in care eu cred si in care imi pun speranta ca:

  • ma poate vindeca de boli numeroase si afectiuni diverse
  • ma poate ajuta sa am mai multa energie si vitalitate
  • ma poate ajuta sa elimin toxinele acumulate in corp de atat de mult timp
  • ma poate ajuta sa imi pastrez greutatea corporala la nivel optim
  • ma poate ajuta sa imi reglez sistemul hormonal si pe cel imunitar
  • ma poate ajuta in toate procesele digestiei si de aici cam pleaca totul
  • ma face sa ma gandesc mai indeaproape la mine insami si la cata atentie imi acord.
    Lista nu este nici macar la jumatate. Pentru mine, hrana este cadou divin si ar trebui sa il pretuim, de la primul la ultimul bob de mancare.

Gatesc vegan – vegetarian – de post fiindca am in mine dorinta de a ma hrani din roadele pamantului si doar atat.ย E de ajuns. Am vazut cum e viata fara oua si lactate, precum si fara alte produse de origine animala si nu pot sa va spun decat ca ar trebui sa incercati. E ceva incredibil. Te simti mai usor, din prima clipa in care iei decizia de a renunta la carne si alte produse de origine animala.

Te simti mai usor dupa ce mananci, digeri mai usor, scapi de balonare si de mirosul urat al transpiratiei, scapi de acnee si eczeme, uiti de kilogramele in plus si iti reglezi nivelul glicemiei precum si pe cel al colesterolului din sange. Grasimea de pe ficat dispare si la fel si cea de pe alte organe sau care se gaseste in captuseala arterelor.

Scapi de anxietate si atacuri de panica, depresie si melancolie. Pur si simplu starile acestea dispar pentru ca alte emotii le vor lua locul: bucurie, seninatate, vitalitate, energie pozitiva, mult optimism, mai mult entuziasm, o stare de bine, de liniste, de impacare. Suna ciudat, nu? Chiar e ciudat. Plantele astea sunt wow si se gasesc toate la liber, pe tarabele din piete :))

Mai punctez faptul ca plantele nu au hormoni de crestere si nici antibiotice. Au propriul sistem de curatare a pesticidelor si fertilizatorilor. Se spala bine, se curata coaja acolo unde e nevoie, se pot clati cu apa si otet, se lasa la soare sa se purifice. Dar important este ca foarte multe nu sunt stropite fiindca nu toti taranii isi permit fertilizatori si pesticide. Unii inca mai practica agricultura ecologica si taxeaza la preturi infime.

De ce va mai recomand sa mergeti pe dieta vegana? Fiindca economisiti multi bani. Din moment ce scoateti de pe lista de cumparaturi toata carnea, branzeturile, laptele, iaurturile, ouale si produsele care le contin, deja ajungeti la buget total diferit. Incercati si veti vedea.

Va mai recomand sa adoptati un stil de viata vegan – vegetarian pentru ca va aduce un aport de gust si aroma incredibila. Veti manca altfel din acest moment. Va veti bucura de o paleta mai larga de gusturi decat ati facut-o pana acum. Veti simti mai bine aroma condimentelor naturale si verdeturile aromatice va vor bucura cum nu ati simtit niciodata asa ceva. E miraculos cat gust poate sa aiba mancarea noastra cand nu avem in ea carne si alte produse animale. Acestea din urma iau orice aroma, o seaca, o ascund. Oamenii tind sa manance carnea si lasa pilaful din farfurie. Nici nu mai vor sa auda de ciorba, de garnitura. Mananca doar carnea. Salatele au devenit ceva pur accidental.

Apoi ne imbolnavim si medicii ajung sa ne pomeneasca de diete, regimuri, vegetale, mancat usor si dietetic, mai putina carne sau deloc, fara proteine animale si fara grasime, peste sau doar legume si leguminoase. Asadar, a fost un exces undeva, candva.

Cred cu tarie ca viata merge inainte mai bine fara carne. E experimentul meu, facut de mine, pe mine. Si dureaza de ani de zile. Nimic nu ma poate convinge de contrariul. Prima dovada e ca ma simt mai bine. A doua dovada este ca am seturi de analize care imi spun ca veganismul meu nu e bulshit, ci e un mega-miracol pe care eu l-am daruit cadou organismului meu. E ca si cum i-as fi spus: “Ia un cadou! Sa-ti mearga mai bine de acum inainte. Am promis ca o sa am grija de tine si nu te voi transforma in tomberon. Asa ca iti dau orez primavera, salate curcubeu, supe creme din cele mai bune legume si vei avea fructe la dispozitie. Hai sa fim prieteni :))))”

Cui nu crede ca se poate, ii voi spune ca se insala. Orice este posibil daca vrei si daca ai incredere. Doar sa aveti incredere ca voua va poate face bine sa nu mai puneti gura pe carne si produse animale. Si de aici incepe postul. Dupa cateva zile, vor aparea tentatii. Dar daca le rezistati, dupa alte cateva zile ii veti multumi lui Dumnezeu ca ati rezistat fiindca va simtiti din ce in ce mai bine. E ciudat, stiu.

Anii trec oricum. Conteaza cum trec, de ce boli va indeparteaza, de ce gusturi va apropie, cum va simtiti in acesti ani, ce stare de spirit aveti. E cea mai importanta. Sa fii impacat cu tine insuti e cel mai important lucru pe pamant. Si sa fii multumit de tine, sa te respecti, sa faci ceea ce iti dicteaza inima.

Mult succes in tot ce faceti!

4 thoughts on “De ce mananc vegan? 7 motive sa adopti dieta vegana din acest moment

  1. Presupun ca nu functioneaza in fiecare caz acel aspect legat de depresie. La mine nu a functionat. Si nu cred ca functioneaza doar asa prin magie. Trebuie sa depui si tu efort, intr-un fel sau altul, cum poti tu mai bine. Poate combinatia de veganism si un plus de efort functioneaza. Nu stiu. Tu ce spui, tu ce crezi?
    Andreea.

    Liked by 1 person

    1. Nu, nu e de ajuns sa mananci sanatos ca sa scapi de depresie. Ai mare dreptate si inteleg prin ce treci. Pe mine m-a incercat o depresie mare acum 7 ani cand m-am despartit de primul sot, tatal fiicei mele, Clara. Clara are acum 7 ani si jumatate. M-am despartit de el fix cand avea ea 3-4 luni si am ramas complet singura, cu chiria neplatita, fara loc de munca, cu o indemnizatie mica, fara sprijin din partea nimanui.

      Am intrat intr-un cerc vicios de drama-melancolie-panica-depresie. A durat putin timp, spre fericirea mea. Dar aici m-a ajutat fiica mea, care nu avea decat 3-4 luni. Ea m-a pus pe picioare fiindca mi-am dat seama ca de la sine nu se rezolva nimic si ca daca vreau sa imi mearga bine, trebuie sa muncesc. De aici s-au schimbat toate insa treptat.

      Am mai multa incredere in mine de cand am copii. Ideea este ca nu ai incotro si trebuie sa fii sanatos, sa strangi bani, sa pui deoparte, sa ai grija de casa, sa ai curat acasa, sa duci copiii la scoli bune, sa ai grija sa aiba temele facute. Te iei cu treburile, mergi mai departe, nu ai cum sa te opresti. Iei cate o pauza din cand in cand dar nu pierzi din ochi ce ai de facut.

      Este important sa muncesti tu cu tine si mai ales sa ai obiective, planuri, idei pentru care sa muncesti. Depresia se instaleaza de cele mai multe ori cand nu mai ai obiective in care crezi, cand viata pare ca nu mai are sens.

      Aici tu trebuie sa intervii si sa pui sensul inapoi in viata ta si sa iti alegi obiective pe care sa le hranesti si sa le construiesti. Trebuie sa ai ceva puternic spre care sa tinzi, pentru care sa vrei sa te trezesti dimineata ๐Ÿ™‚ E ceva uimitor de frumos cand te trezesti dimineata si zambesti de cum deschizi ochii. Te gandesti deja la ce ai de facut. Te gandesti cu drag la ce te asteapta.

      Cand nu mai ai pentru ce sa te trezesti si nu te astepti la nimic bun, atunci te adancesti in depresie.

      Te rog sa imi scrii oricand vrei, pe privat. Eu nu sunt doctor dar daca ai nevoie sa vorbesti cu cineva, vino la mine si vorbim oricand. Fa-ti o cafea sau un ceai, pune-te la calculator si vorbim cu drag ๐Ÿ™‚

      Liked by 1 person

Leave a Reply

