Gallery

Orez primavera, o reteta vegetariana pentru cei care vor sa apuce 100 de ani


Vreau sa apuc MACAR 100 de ani. Va spuneam eu ca vreau sa imi bantui copiii si apoi pe copiii lor si pe nepotii lor si tot asa, cat ma vor tine puterile. Vreau sa vad ce mananca, ce retete isi pregatesc, daca au auzit de risotto primavera sau au nevoie sa invete de la cineva priceput ca mine :))

Dom’le, am 30 de ani dar deja ma gandesc la nepoti. Copii nu mai pot face. Sunt oficial infertila :)) Am 2 copii si ma ajung cu ei. Ii dragalesc toata ziua, ii iubesc mai mult decat orice pe lume, ma transform in tigru sau in dragon daca cineva mi-i ameninta. Sunt o mama maniaca autentica :))

Pana la nepoti, am grija de ei. Si de mine 🙂 Asa ca ii hranesc vegan cat mai des cu putinta. Pe mine ajung in unele luni sa ma hranesc 100% vegan si acest lucru ma bucura enorm.

Cel mai recent preparat culinar vegan – vegetarian? Un risotto primavera, adica un pilaf de primavara :)) Cu legume variate. 

Am folosit: orez romanesc, morcov dat pe razatoare, patrunjel tocat marunt, rosii tocate marunt dupa ce le-am decojit, sare, ulei de masline, un sfert de ceapa alba, cimbru, oregano si busuioc uscate.

Am spalat orezul si apoi l-am pus la fiert cu sare, cimbru, oregano, busuioc, ceapa tocata, morcov, ulei de masline, apa. Am mai adaugat apa cand a fost nevoie, direct de la chiuveta, cate o ceasca, sa se umfle orezul treptat. Amestec mereu in el, ca bunica-mea, care probabil ca nu a auzit niciodata de orez basmati sau de orez bob cu bob. Mie sincer nu imi place mai mult decat orezul lipicios al bunicii mele. E mai bun asta, tip risotto, italienesc.

Asa, deci amestecam. Spre final, punem rosiile decojite si tocate marunt, la cutit. Amestecam, mai punem apa si daca vreti, inca un strop de ulei.

Stingem focul cam in 10 minute, cand stim ca rosiile au apucat sa se coaca si ele. Asezonam cu patrunjel tocat si servim cald.

Pentru adulti, servim alaturi de vin alb sau Prosecco 🙂 ❤ Pentru copii servim alaturi de limonada cu menta, facuta in casa. Luati-va ghiveci de menta. E unul dintre cele mai bune amulete norocoase in casa. Tine departe energiile negative, insectele si va faceti limonada cu ea. E utila!

Sa aveti pofta, sa fiti sanatosi, sa va faceti mancare buna!

Leave a Reply

