Gallery

Cel mai simplu lapte vegetal e cel din seminte de canepa. Reteta de 1 minut si 2 lei litrul de lapte


Laptele din seminte de canepa e gata intr-un minut si niciun pic mai mult! Punem semintele de canepa (decorticate deja, asa le-am cumparat) in apa, in blender. Adaugam extract de vanilie si daca vreti, putin zahar brun. Eu nu am nevoie asa ca am lasat laptele simplu, cum beau mereu laptele vegetal.

Eu am adaugat 4-5 linguri de seminte de canepa la un litru de apa. A iesit destul de cremos. Cine doreste, poate pune mai multe seminte dar mare atentie ca pe cutia mea de seminte de canepa scrie ca 2 linguri sunt ok pentru necesarul de nutrienti zilnic. Asa ca am calculat sa pun doar 4-5 linguri ca sa pot bea jumatate de litru de lapte pe zi.

Daca stiti ca aveti alte necesaruri de nutrienti, adaugati mai mult. Veti avea un lapte vegetal si mai consistent.


Dupa maxim 30 de secunde de blenduit, m-am ales cu sticla asta de lapte vegetal. Are aproape 1 litru si m-a costat 2 lei, cu tot cu extractul de vanilie. Sticla este de la bulion. Eu reciclez cam tot ce prind :)) Sticla se inchide bine si merge direct la frigider. Cand imi e foame, pofta de ceva bun sau vreau sa pun lapte vegetal peste fulgii de ovaz / porumb / mei/ hrisca, scot sticla asta si torn direct dupa ce o mai agit putin.

Semintele de canepa le cumpar la punga mare, economica. Le tin la frigider fiindca asa m-a invatat tipa de la plafar. Le mananc goale cateodata, cu lingura, direct din punga.

Uneori imi fac o sticla din aceasta si o tin la frigider. Din ea imi pun si la mine si iau cand merg la sala, la yoga. Este o bautura energizanta, super hranitoare, foarte consistenta si satioasa. Are aminoacizi esentiali, vitamine si minerale. Imi da energie si o stare de bine. Mai nou am aflat si ca semintele de canepa sunt miraculoase pentru endometrioza asa ca le folosesc si mai des ca inainte.

Va recomand sa incercati si sa faceti acest lapte vegetal in casa fiindca nu are conservanti, nu trebuie sa puneti zahar, nu costa mai mult de 2 lei si este genial. Unde mai gasiti voi lapte vegetal cu 2 lei?? Nu veti gasi, va asigur. Si unde mai gasiti lapte vegetal pur 100%, sanatos, curat, ambalat in sticla de sticla si proaspat pana la ultima picatura?

Multa pofta, sanatate la maxim si nu uitati sa reveniti pe Vegantini pentru ca eu sunt plina de idei practice si scriu mult!

12 thoughts on “Cel mai simplu lapte vegetal e cel din seminte de canepa. Reteta de 1 minut si 2 lei litrul de lapte

    1. Scuzee 🙂 Eu uit mereu de cantitati. Am impresia ca sunt telepata cu toata lumea. 4-5 linguri la litrul de apa. Daca vi se pare prea putin cremos, mai puneti voi cat credeti. Ideea e sa va placa dar nici sa nu exagerati cu semintele de canepa. Pe cutia mea scrie ca zilnic pot consuma 2 linguri de seminte pe zi 🙂

      Like

    1. Eu am luat extract de vanilie de la Mega. E ceva nou, vanilie din Madagascar. Eu nu as da extract de vanilie sau lapte de canepa bebelusului. David are 10 luni si nu ii dau nici lapte de canepa, nici lapte de migdale sau de soia. Nu cred ca e ok sa le dam lor lapte din acesta. Pentru siguranta maxima, cere un sfat pediatrului. Doar el poate sa iti spuna sigur 100% daca sa ii dai sau nu 🙂 Pupici si mult succes!

      Like

Leave a Reply

