Gallery

Paine naan in cea mai simpla reteta posibil. Paine indiana in 10 minute, facuta acasa


Va prezint cea mai simpla reteta de paine naan, naan bread, painici indiene, cococi, paine pe plita, lipie romaneasca, paine ca la tara, facuta direct pe plita cu jar 🙂

Sunt mare fan yoga asa ca am ajuns sa vreau sa mananc si indian. De fapt, chestia cu mancarea indiana e mai veche decat yoga. Iubeam curry-ul si sofranul inca din anii de facultate, cand yoga nu insemna mare lucru pentru generatia mea. Era ceva dubios, straniu, putin cunoscut. Acum yoga a prins amploare. Pana si fiica mea face yoga, pana si eu 🙂

Am facut naan fiindca sunt prea zgarcita sa mananc in oras, unde mi-a recomandat o prietena, la un local indian. Am tot zis ca merg si uite ca nu am reusit. Posibil din cauza ca stiu ca preturile ar fi mai mari si poate ca ar fi si mancaruri care sa nu imi placa. Sunt mofturoasa la capacitatea maxima a tolerantei unora :))) Imi pare rau! Eu regret insa am gusturi greu de inteles, uneori si pentru mine.

Am folosit cateva ingrediente simple: faina, apa, ulei, busuioc, oregano, cimbru.

Faina am pus cam 300 de grame si apoi apa am pus cam o cana mica, 5-6 linguri de ulei, verdeturile aromatice uscate.

Am amestecat usor cu lingura si apoi cu mana. Mi-a iesit un aluat pufos, elastic, moale insa nu asa moale incat sa curga. E doar moale, bine modelabil, ca o coca de cozonac. Nu am folosit drojdie, va rog sa retineti.

Nu am lasat aluatul sa se odihneasca fiindca nici eu nu ma odihnesc, ci muncesc la foc continuu :)) Glumesc. Nu aveam de ce sa il las din moment ce nu are drojdie ca sa aiba de ce sa fermenteze maiaua.

Deci, am luat cu mana aluat, am aplatizat in palma cum am putut si apoi am pus direct in tigaia neaderenta, fara ulei suplimentar. Am pus un capac deasupra, unul din sticla, sa vad ce se intampla. Am lasat focul mic.

Painea mea a inceput sa se faca, usor dar sigur. Am intors-o putin, am vazut ca se rumeneste frumos. Am mai intors si pana la urma a inceput sa se umfle si la mijloc s-a facut un gol mare. Mai apoi, golul l-am umplut cu rosii, salata verde, ceapa, chestii vegane. Puteti sa puneti si tofu, castraveti, humus, telina rasa si nu numai ❤

Din 300 de grame de faina mi-au iesit 4 paini naan insa va asigur ca merita. E ceva genial. Unele se umfla, altele nu si chiar nu m-am prins de smecherie. Dar important este ca cele care nu se umfla pot fi folosite ca lipie libaneza, deci le ungi cu ceva vegan – vegetarian si aia e 🙂

Gustul e incredibil. Va invit sa experimentati cu aromele preferate. Eu am folosit amestecul clasic italian de busuioc, oregano si cimbru insa voi puteti sa puneti si altele, ce verdeturi va plac voua 🙂

Sper sa incercati si sper sa va iasa. Mai fac si eu azi. Sunt cu gluten dar sunt dementiale. Si sunt facute in casa deci sunt sanatoase, nu au aditivi, nu au amelioratori, nu au conservanti, nu au nimic de care sa nu stiti voi ca s-ar afla in ele. Painicile naan te fac sa mananci cu drag orice ai avea in farfurie, chiar si o rosie presarata cu sare si piper. Nu ar fi prea modest.

Sa aveti pofta, multa sanatate si nu uitati sa gatiti vegan si vegetarian cat mai des puteti!

One thought on “Paine naan in cea mai simpla reteta posibil. Paine indiana in 10 minute, facuta acasa

Leave a Reply

