Gallery

Risotto cu ardei copt si patrunjel cret: mancare vegana delicioasa si rapida


Cand vrei ceva rapid, simplu si vegan, vino pe Vegantini fiindca este locul special creat pentru asa ceva. Am lansat Vegantini ca manifest pro mancare simpla, modesta, sanatoasa si delicioasa, totul in acelasi timp. Fiindca eu cred ca se poate si am de gand sa va demonstrez acest lucru prin postarile mele.


In acelasi timp, mancarea vegana de pe Vegantini trebuie sa fie ieftina, sa o pregatiti rapid, fiindca stiu ca sunteti ocupati si aveti si alta viata decat cea din bucatarie. Sunt in aceeasi oala si eu :)) Am 2 copii si mananc uneori pe fuga, direct din frigider. Si fiindca tin la silueta mea, ca orice femeie, vreau sa am pe ce pune mana cand imi e foame. La mine nu tine faza cu pateul de post de la market. Eu vreau mancare sanatoasa, facuta in casa, care sa nu ma cocoseze la buget. Am salariu de om muncitor si sotul meu la fel.

Azi am pregatit un pilaf romanesc, clasic, adica asa cum il fac si italienii, tip risotto. Ei amesteca in orez, asa cum faceau si mamele si bunicile noastre. Pe vremea lor nu se inventase orezul bob cu bob. Si eu il ador pe cel lipicios, tip risotto.

Langa orez am adaugat ardei kapia copt si apoi sotat-innabusit-prajit in ulei cu mujdei si sare. Am asezonat totul cu patrunjel cret tocat marunt. 

Am folosit 200 de grame de orez, 2 ardei kapia copti, 1 legatura de patrunjel cret, ulei, busuioc, oregano, cimbru, sare, piper. Cost total: 4 lei. Au iesit 6 portii generoase. Adica mai putin de 1 leu pentru o portie :)) Asa mai vii de acasa!

Va invit sa incercati sa gatiti din 3 ingrediente de baza si restul sa fie verdeturi aromatice, sare, piper. E de ajuns daca aveti o masa compusa din 3 ingrediente. Ideal ar fi sa se potriveasca intre ele, adica sa fie ceva de genul: legume + cereale sau leguminoase + legume sau leguminoase + verdeturi samd.

Sa aveti succes, multa sanatate, pofta mare si nu uitati sa gatiti vegan si vegetarian cat mai des cu putinta!

Leave a Reply

