Gallery

Gulas vegan de ciuperci si ardei kapia. Mancare vegana rapida si simpla


Ciupercile reprezinta una dintre cele mai mari bucurii gastronimice pentru mine. Iubesc ciupercile si nu ma vad vreodata sa renunt la ele cu toate ca sunt multi care spun ca nu sunt sanatoase daca nu sunt culese din padure. Padure inca nu am langa casa :)) Stau la bloc in sector 3, Bucuresti. Am o mica padure in apropiere de Bucuresti dar nu ma vad plecand la cules de ciuperci prea curand :))


Asa ca iau ciuperci de la piata. Champignon este preferatul meu, soiul pe care il cumpar cu incredere. Am mai folosit si Pleurotus si sunt geniale, e adevarat. Insa tot Champignon ramane liderul 🙂

Pentru un gulas vegan de ciuperci si ardei kapia am folosit: 1 kg de ciuperci champignon cu tot cu picioruse, 3 ardei kapia, 3 rosii mari si bine coapte, 1 legatura de patrunjel, ulei, sare, piper, ceapa alba sau ceapa verde, o capatana de usturoi.

Am sotat ciupercile in putin ulei si o cana de apa, plus ceapa tocata marunt. Am lasat sa scada toata apa, inclusiv zeama pe care o lasa ciupercile. Deci am stat cam 30 de minute sa se faca toate foarte bine si sa devina lucioase.

Am adaugat usturoi tocat marunt, ardei kapia tocat marunt, sare, piper. Am amestecat la foc mic timp de 5 minute minim. Apoi am pus rosiile tocate marunt si am mai lasat la foc inca 5-6 minute minim. Spre final am adaugat patrunjelul tocat marunt, inca 2-3 catei de usturoi si am stins focul. Am pus capacul sa se innabuse totul. Am servit cald, langa mamaliga.

Am mancat extrem de bine. A fost un gulas adevarat, cum mancam cand eram mica. Este una dintre acele mancaruri de care iti e drag. Le asezi frumos in farfurie, le pretuiesti pana la ultima lingura, le pui in frigider sa nu se strice si sa mai mananci o portie si maine.

Gulasul vegan se poate numi si tocanita de ciuperci. Este o mancare de ciuperci si rosii si ardei, un fel de tocana – gulas – mancarica :))

Ce mai conteaza cum ii spui? Mananc-o atunci cand iti e foame si vrei ceva cu sos, eventual in care sa inmoi colt de paine.

Sa fiti sanatosi, sa aveti pofta si mult succes in tot ce faceti!

 

Leave a Reply

