Gallery

Shaorma greceasca vegana. Reteta simpla pentru orice moment al zilei


Micul dejun nu a fost niciodata mai delicios de atat. Nicio gustare nu a fost mai sanatoasa de atat. Iar cina chiar nu poate sa fie mai rapida decat o shaorma greceasca vegana. Cat despre pachetul de serviciu, nimic nu va arata mai bine si nu va tine de foame mai bine decat o shaorma greceasca.


Am folosit o lipie libaneza facuta din faina, drojdie, sare, zahar, apa. Nu are conservanti si asta ma bucura enorm. Nu prea mananc eu paine insa daca o fac, as vrea sa fie ceva cat mai natural.

Cand nu fac eu naan bread in casa, cumpar lipie libaneza. Nu stiu sa fac si nici nu cred ca m-as complica fiindca lipia libaneza chiar e foarte ieftina.

In lipia libaneza am pus pasta de avocado, ardei copti tocati marunt, patrunjel tocat marunt si frunze de kale.

Pasta de avocado este facuta din avocado, sare, piper, zeama de lamaie, toate puse la blender. Zeama de lamaie este necesara ca sa nu se oxideze avocado-ul. De obicei, avocado-ul se innegreste imediat ce l-ai taiat. Dar daca il stropesti cu zeama de lamaie, el ramane verde frumos.

Wrap-ul meu este gata in 10 minute, cu tot cu spalatul frunzelor de kale, tocatul ardeilor copti, patrunjelul de maruntit si avocado-ul de pasat.

Pot sa fac 2-3 wrap-uri si sa le tai rondele, pe care le pot servi ca aperitive pe orice masa festiva. Sau pot sa le pun in celofan si sa le iau la picnic. De asemenea, le pot inveli in folie si le pot lua la serviciu.

Pasta de avocado este deosebit de gustoasa. O puteti pastra la frigider, intr-un borcan, cu zeama de lamaie bine amestecata in ea. Ideea e ca nu se strica nici dupa 2-3 zile. Am testat eu si e foarte buna.

Pasta de avocado sta la baza unuia dintre cele mai indragite mancaruri din lume, anume guacamole. Reteta mea de guacamole este super simpla si o veti adora.

Ideea de wrap imi place foarte mult pentru ca este o mancare satioasa si rapida, cat se poate de modesta, in functie de ce ingrediente adaugi in el, in wrap. Cine nu prefera denumirea de wrap ii poate spune shaorma. Este fix acelasi lucru. Ii puteti spune si tortilla, o mancare spaniola excelenta, insa difera foaia pe care ei o folosesc.

Cei intoleranti la gluten ar trebui sa foloseasca foi speciale, din faina de cocos, de ovaz, de mei, de hrisca, seminte de quinoa si seminte de canepa. Sunt diverse retete de tortilla fara gluten insa eu nu le-am incercat, recunosc, desi sunt tare curioasa daca as reusi.

kale de la piata, 2 lei legatura de 10 frunze mari
kale de la piata, 2 lei legatura de 10 frunze mari

Pana atunci, mai trisez cu cate o shaorma greceasca, in care nu trebuie sa pun avocado si kale cand nu am. Pun tofu si salata verde sau doar patrunjel, rosii si castraveti. Shaorma vegana se poate face si cu tofu afumat, pentru mai multa aroma, cartofi prajiti, iaurt vegan amestecat cu usturoi sau chiar maioneza vegana. Ideea e sa fie totul sanatos. Veganii au grija de animale prin stilul lor de viata insa nu ar trebui sub nicio forma sa il neglijeze pe al lor.

Sa aveti grija de voi, multa sanatate si pofta mare!

Leave a Reply

