Gallery

Iahnie de fasole rapida si simpla. Cea mai gustoasa reteta cu fasole de post


Daca aveti nevoie de un pranz delicios, satios, sanatos si ieftin, va recomand sa luati in considerare si fasolea pentru ca este o alegere perfecta. Eu cumpar fasolea din piata, de la tarani. Ma costa intre 9 si 13 lei kilogramul si cred ca este o investitie geniala pentru orice casa – gospodarie.


Da, e clar! Fasolea chiar nu trebuie sa lipseasca din nicio casa si sincer chiar va invit sa o mancati cat mai des, chiar daca vine la pachet cu “indispozitii” amuzante :)) Balonarea este trecatoare. Aveti nevoie de fasole pentru ca va ofera aport mare de calciu, fosfor, mangan, magneziu, seleniu si nu numai.

Cum prepar eu iahnie de fasole simpla si gustoasa? Folosesc urmatoarele ingrediente: 200 de grame de fasole, 3 rosii mari, 1 morcov, 1 radacina de patrunjel, 1 telina mica, 1 radacina de pastarnac, cimbru, oregano, busuioc, 2 cepe, sare, ulei.

Fasolea trebuie sa stea la umflat macar 5-6 ore daca nu chiar peste noapte. Daca va faceti drum pe la bucatarie, mai clatiti fasolea sub jet de apa rece macar de 2-3 ori pe timpul noptii :)) Asta daca nu aveti un somn lin si lung, asa cum eu nu mai am de cativa ani de zile de cand am copii care se trezesc la “pipi, apa, lapte, am visat urat, vreau ursuletul celalalt, nu-mi gasesc paturica, vreau sa iti spun ca te iubesc sau sa iti povestesc ce mi-a zis dusmanul meu de la gradi.” :))) ❤

Asa, deci. Sa revenim la iahnia noastra de post, cea mai gustoasa mancare vegana pentru multi dintre noi.

Fasolea care a stat la umflat, se pune la fiert si ii aruncam vreo 2-3 ape, in functie de cat de generosi sunteti cu musafirii care vor veni la masa, in functie de cat de tare vreti sa ii balonati, sa le stricati relatiile romantice pentru urmatoarele seri :))

Eu arunc 2-3 ape daca nu ma grabesc tare. Cand fasolea e fiarta, o las in pace, cu focul stins.

Separat, calesc in putin ulei ceapa, morcov, telina, pastarnac, radacina de patrunjel, toate date pe razatoare sau tocate marunt. Arunc si putina sare, oregano, cimbru, busuioc.

Cand ele sunt calite, adica pe jumatate molesite, pun si rosiile si continui si sotez, cu putina apa. Vreau sa se formeze un sos de rosii cu legume. Daca vi se pare ca e prea putin, puteti sa puneti si o lingura de bulion sau 2-3 linguri de pasta de tomate, in functie de cat de rosie vreti sa iasa iahnia de fasole.

Sosul finalizat se va pune in oala cu fasole fiarta, unde e bine sa va mai ramana si putina zeama de la fasole. Amestecati bine, mai dati un clocot sau doua si la final mai presarati un praf de sare si patrunjel tocat marunt.

Iahnia de fasole de post e gata si va asigur ca va fi geniala daca potriviti ingredientele dupa cum va plac voua. Folositi ce pasta de tomate va place, rosiile sa fie super coapte si decojiti-le daca aveti timp si rabdare. Eu abia am timp sa merg sa imi fac dus si sa ma clatesc bine :)))

Va pup cu drag si va doresc pofta buna ❤

 

 

2 thoughts on “Iahnie de fasole rapida si simpla. Cea mai gustoasa reteta cu fasole de post

Leave a Reply

