Gallery

Sa fii vegan inseamna obligatoriu sa mananci sanatos? Parerea mea


Uite, o intrebare care pe mine nu ma framanta dar vad ca pe altii da. Asa ca o adresez. Pe mine nu ma framanta fiindca imi e clar ca veganismul e pentru animale insa eu nu sunt mai prejos. Suntem impreuna in lumea asta. Sanatatea veganului vine ca bonus insa el nu trebuie sa lipseasca! Fiindca daca te imbolnavesti pe parcurs, nu ai facut nimic. Si daca dai un exemplu prost cu stilul tau de viata, nu ai facut nimic. Asta nu inseamna ca trebuie sa fim fotomodele insa nici nu ar trebui sa ne lipseasca grija pentru sanatatea noastra.

Dupa mine si umila mea parere, veganii ar trebui sa fie sanatosi, ca orice alt om de pe pamant. Daca esti vegan, nu inseamna ca trebuie sa ai grija doar de animale si de bunastarea lor. Iubim animalele, le lasam sa traiasca, nu vrem sa ne hranim cu suferinta si mizeria lor.

Dar nu vad de ce nu ar trebui sa existe interes si pentru propria sanatate. Grija pentru sanatatea ta nu va lua din iubirea pentru animale.

Aud des pareri despre veganism ca unica si exclusiva forma de sprijin pentru animale. Nu sustin asta. Veganismul este pentru animale dar este si pentru sanatatea noastra. Sa fii vegan inseamna sa ai mila + dragoste pentru animale insa tu ca om nu esti niciodata mai prejos. Asa ca ai grija de tine.

Sa va dau un exemplu. Sunt intr-o conversatie cu mai multi vegani si vegetarieni. Se cearta lumea pe un pateu de post. Are vreo 12 E-uri si unii sunt de parere ca e ok, cat timp e vegan fiindca nimic nu conteaza mai mult decat bunastarea animalelor iar veganismul nu are nicio treaba cu sanatatea omului, inclusiv a veganului. Sunt si altii care spun ca daca esti vegan nu inseamna ca trebuie sa mananci automat si prostii.

Parerea mea este ca e bine sa fim la jumatate de drum, undeva in echilibru, ca in yoga :)) 

Deci nu va transformati in martiri, oameni buni, chit ca sunteti 100% vegani sau doar semi-vegani sau vegetarieni samd. 

Nu o luati in nume de rau insa nu cred ca faceti niciun bine nimanui si nici animalelor daca va lasati muscati de tantari periculosi, capuse sau alte insecte ca sa nu le faceti lor rau. Eu le omor cu prima ocazie, imi pare rau. Am copii acasa 🙂 Si eu sunt tanara si tin la sanatatea mea. Nu las insecte in casa si nici nu risc sa imi muste tantarii copiii ca sa ii las pe ei sa traiasca in pace.

Asta nu inseamna ca daca esti vegan trebuie sa mananci 100% sanatos. Sunt total de acord sa mananc si eu cartofi prajiti din cand in cand. Mai beau si un pahar de vin la cina si recunosc faptul ca iubesc burgerii vegani. Dar nici nu m-as arunca in cealalta extrema, in care daca sunt vegana pot sa mananc orice, cu singura conditie sa fie vegan.

Per total, cred ca totul are o limita, una pentru fiecare din noi. Fiecare stie unde trebuie sa se opreasca si unde deja devine ridicol. Faza cu pateul de post e ridicola pentru mine. Si la fel si lasatul in viata a insectelor periculoase pentru om. Le iubesc dar mai mult tin la copiii mei si la mine. Da-o-n spanac de treaba!

Deci, treaba cu veganismul e super tare. Nu e doar un moft. Este un stil de viata aparte, este ceva ce inveti sa iubesti. Te obisnuiesti sa mananci vegan, sa te imbraci vegan (fara piele, fara matase, fara lana samd), sa traiesti vegan (detergenti si cosmetice vegane samd). Dar nu uita sa traiesti sanatos. Poate ai copii si vrei sa fii sanatos pentru ei, daca pentru tine nu.

Poate ai nepoti, daca nu ai copii inca. Cat de multa dragoste si atentie le oferi lor? Cand le-ai cumparat ceva frumos ultima data, cand le-ai dus o jucarie sau o carte deosebita, un rucsac pentru scoala sau orice crezi tu ca le-ar placea?

Poate ai parinti si vrei sa fii sanatos pentru ei, fiindca sigur vor avea nevoie de tine cand vor imbatrani. Nu doar animalele au nevoie de tine. Tu ai nevoie de tine si daca tie iti va fi bine, totul va fi bine.

Sa aveti tot ce va doriti si multa sanatate mai presus de orice!

PS: Haterii sa se abtina de la comentarii aiurea, din pura plictiseala. Cantariti-va cuvintele inainte sa le aruncati. Cine nu e de acord sa se exprime frumos, cum am facut si eu. Cine vrea sa fie martir, sa fie la el acasa. Eu ma adresez celor care nu vor sa fie martiri si sunt vegani care se iubesc si pe ei insisi, nu doar animalele.

 

 

Leave a Reply

