Gallery

Interview cu Daniela de la RoVegani. Despre veganism, calatorii, sanatate si stare de bine


Daniela de la RoVegani este una dintre cele mai cunoscute vloggerite vegane din Romania. Calatoreste mult si in locuri magnifice. Le descoperim si noi prin ochii ei. Ce este si mai interesant este ca in calatoriile ei descoperim noi feluri de mancare vegana pe care le testam si noi, in propriile bucatarii 🙂

Vegantini i-a luat un interview superb Danielei de la RoVegani si iata cateva raspunsuri pe care vloggerita vegana ni le-a oferit.

Maria de la Vegantini: De ce vegana si cat de mult consideri ca te-a schimbat veganismul?
Daniela de la RoVegani: Am devenit vegana peste noapte dupa ce am vazut anumite documentare care mi-au schimbat perceptia asupra modului in care sunt tratate animalele. Am inteles ca produsele animale nu sunt mancarea noastra, a oamenilor. Sunt vegana pentru ca respect dreptul la viata al altor fiinte. Veganismul m-a schimbat foarte mult, ma simt foarte mandra ca sunt vegana si nu contribui la suferinta altor fiinte in nici un fel. Sunt mandra sa ma uit in ochii unui vitel cand stiu ca nu ii mai fur laptele de la mama lui.

Maria de la Vegantini: Cine te-a inspirat sa devii vegana?
Daniela de la RoVegani: Nu pot sa spun ca o singura persoana m-a inspirat, au fost mai multe documentare de pe YouTube, dar nu numai. Eu de cand eram copil intrebam de ce mancam animale. Mereu mi s-a raspuns : ca asa vrea Dumnezeu. Un alt raspuns logic si rational nu am primit pentru ca nici nu exista.

Maria de la Vegantini: Calatoresti foarte mult si am vazut cateva videoclipuri geniale pe canalul tau de Youtube. Calatoresti in interes de serviciu sau doar pentru a vizita noi locuri si noi delicii culinare vegane?
Daniela de la RoVegani: Iti multumesc ca te-ai uitat la canalul meu.
Nu calatoresc in interes de serviciu. Calatoresc cu sotul meu pentru ca ne place foarte mult acest lucru. Calatorind incepi sa te descoperi pe tine insuti. In anumite locuri tinzi sa gasesti mai multe produse vegane decat la noi in tara, in altele mai putine.

Maria de la Vegantini: Care au fost cele mai frumoase destinatii pentru tine?
Daniela de la RoVegani: Nu pot sa aleg pentru ca fiecare destinatie are farmecul ei. Au fost foarte diferite unele de altele. Cand calatoresc ma intereseaza sa intru in contact si cu locuitorii. Inveti foarte multe lucruri direct de la sursa. Daca ar fi totusi sa aleg, probabil ca as spune Thailanda si America. Totusi, asa cum am spus, fiecare destinatie a avut farmecul ei. In Noua Zeelanda m-au captivat peisajele, plajele cu nisip negru.

La Monaco am apreciat luxul si opulenta. In Thailanda varietatea fructelor, plajele cu nisipul fin, apa oceanului foarte limpede. In America mi-au placut mult oamenii si modul lor de a interactiona cu turistii.

Maria de la Vegantini: Cum arata micul dejun pentru tine, in varianta perfecta :)?
Daniela de la RoVegani: Ador clatitele americane, vegane bineinteles decorate cu fructe.

Maria de la Vegantini: Ce combinatii alimentare eviti pentru a ramane sanatoasa, supla si plina de energie?
Daniela de la RoVegani: Eu nu sunt vegana pentru sanatate asa ca nu evit nimic. Inainte sa devin vegana consumam zilnic fast food. De cand sunt vegana, cam de 2-3 ori pe saptamana. Pentru mine este o mare diferenta. Daca nu am timp sa gatesc, tind sa mananc fast food in oras.

Nu avem foarte multe restaurante vegane de unde poti alege, asa ca te multe ori recurg la pizza, falafel.

Maria de la Vegantini:  Ce alimente nu iti lipsesc niciodata din bucatarie, frigider, camara? Ce ingrediente ti se par total indispensabile?
Daniela de la RoVegani: Acasa am foarte multe ingrediente. Dar daca sunt plecata in excursii, este mai greu. Calatoresc cam 6 luni pe an asa ca incerc cat pot de mult sa limitez ingredientele si acasa sa nu se deterioreze.

Nu-mi lipsesc tofu, lapte vegetal, ovaz, seminte de in, orez.

Maria de la Vegantini:  Ce sfaturi I-ai oferi cuiva drag care iti spune ca de maine doreste sa devina vegan?
Daniela de la RoVegani: Primul sfat ar fi sa se informeze foarte bine inainte sa faca acest pas din punct de vedere al alimentatiei.Veganismul nu este o dieta si nici o moda de moment.

In momentul in care devii vegan faci asta pentru ca ai constientizat ca este nevoie de o schimbare pentru a salva animalele, planeta si nu in ultimul rand sanatatea ta. Si pentru asta este nevoie de constientizarea situatie in care planeta se afla. Noi putem face mai mult decat sa ne distrugem propria “casa”. Sfatuiesc persoanele care doresc sa devina vegane sa nu faca pasul acesta doar dintr-un impuls de moment.

Este relativ usor sa fii vegan daca te documentezi putin si iti stabilesti tintele si stii ca ceea ce faci este mai important decat placerea de a consuma carne.

Am facut un video pe larg despre acest subiect :
https://www.youtube.com/watch?v=DkXZBOBH2TM

Maria de la Vegantini: Ce preferi pentru o cina vegana delicioasa si usoara? Da-ne cateva exemple de combinatii culinare care tie iti merg bine.
Daniela de la RoVegani: O sa va trimit direct pe canalul meu de youtube pentru ca am cateva exemple de acest gen:

https://www.youtube.com/watch?v=dhvSHt8sExQ
https://www.youtube.com/watch?v=VUL7eoS_6OI
https://www.youtube.com/watch?v=y7bld5g1KX8

Maria de la Vegantini:  Ce suplimente iei de cand ai devenit vegana?
Daniela de la RoVegani:  2 suplimente : vitamina B12 si vitamina D3

Maria de la Vegantini:  Daca ai numi cateva avantaje ale vietii ca vegana, care ar fi acelea?
Daniela de la RoVegani: Avantajul principal si cel mai important este ca o sa te simti fericit si implinit pentru ca stii ca ceea ce faci este ceea ce trebuie pentru animale, pentru tine, pentru planeta.

Maria de la Vegantini:  Desertul tau preferat?
Daniela de la RoVegani: Nu am unul preferat. Eu mananc foarte multe dulciuri asa ca nu pot sa ma limitez la unul. Imi plac insa dulciurile care contin ciocolata si am descoperit niste deserturi vegane delicioase la Little Tyke, unul dintre restaurantele mele preferate din Bucuresti. Dulciurile raw sunt preferatele mele.

Maria de la Vegantini:  Gustarea vegana preferata?
Daniela de la RoVegani: Ca gustare prefer fructele exotice. Preferatele mele sunt mango si papaya insa nu refuz nici ciresele sau afinele.

Maria de la Vegantini:  Cat de scump e sa fii vegan? Si-ar permite oricine? E mai ieftin sa fii ovo-lacto-vegetarian sau non-vegan?
Daniela de la RoVegani: Sa fii vegan este cel mai ieftin. Cartofii, orezul, fasolea sunt mult mai ieftine decat branza, ouale sau carnea. In plus daca nu esti vegan, trebuie sa adaugi si factura de la doctor pe termen lung.

Maria de la Vegantini:  Ce planuri ai pentru canalul tau de youtube Ro Vegan?
Daniela de la RoVegani: Eu sunt o persoana spontana si nu-mi fac planuri. O sa continui sa fac ceea ce fac si acum: sa postez video-uri cat de des cu putinta.

Maria de la Vegantini:  Ce sfaturi de final poti sa le oferi cititorilor pentru sanatate, stare de bine, energie pozitiva?
Daniela de la RoVegani: Sanatatea vine o data cu energia pozitiva. Atata timp cat continuam sa introducem o alimentatie vie in corpurile noastre, culegem bucurie si pozitivitate.

Pe Daniela o puteti gasi pe canalul ei de Youtube Ro Vegan , precum si pe pagina ei de Facebook  si pe grupul de Facebook RoVegani.

 

Leave a Reply

