Mic dejun

Ce mananci la micul dejun are legatura directa cu felul in care iti vei petrece toata ziua. Suna prea mult?

Daca stati de vorba cu medicii si nutritionistii de pretutindeni, va vor spune ca nu este deloc o afirmatie exagerata.

Micul dejun are importanta majora pentru ca reprezinta start-ul zilei. Asa ca ar trebui sa fie unul usor, nu fortat.

De asemenea, ar trebui sa fie cat mai natural si simplu, nimic sofisticat, prea complex. In consecinta, daca va gandeati la oua prajite, carnati, un castron de fasole batuta sau branza topita, ar trebui sa incercati ceva putin diferit :))

 

ardei copt si salata verde in lipie libaneza
ardei copt si salata verde in lipie libaneza

Nu de alta dar ficatul lucreaza non-stop aproape. La fel si pancreasul, sistemul digestiv, sistemul circulator sanguin. In fiecare secunda organismul lucreaza ca sa trimita hrana primita acolo unde trebuie, celula cu celula. Si daca va supraincarcati organismul inca de la primele ore din zi, s-ar putea sa va simtiti lipsit de energie si vlaguit de putere toata ziua.

 

Cateva exemple de idei pentru micul dejun, gandite de asa natura incat sa va simtiti bine, sa aveti energie toata ziua, sa va treziti organismul cu o masa simpla, usoara si totusi completa:

  1. Pere cu migdale si banana.
  2. Fulgi de ovaz cu stafide, merisoare si lapte de migdale
  3. Lapte de migdale cu seminte de susan, nuci macinate si cacao/ karob
  4. Smochine, curmale, salata de fructe proaspete
  5. Smoothie din lapte de migdale cu banane si seminte de canepa. Acestea din urma sunt deosebit de sanatoase si satioase, pline de proteine de calitate superioara. Atletii le folosesc pentru a-si lua doza necesara de proteine dupa un antrenament in forta.
  6. Humus pe paine sau in lipie libaneza, simplu sau alaturi de verdeturi, frunze de salata si alte legume.Reteta de humus este simpla de tot.Fierbem nautul in mai multe ape, la foc mediu, pana cand se striveste praf intre degete.Cand este perfect facut, il lasam sa se raceasca, nu ii aruncam apa.Punem in tocator o cantitate potrivita de naut fiert, adaugam 3 linguri de tahini (pasta de susan), 5 linguri de ulei de masline, sare si un praf de chimion, 2-3 catei de usturoi. Mixam si dam pasta rezultata deoparte.Procedam asa cu restul boabelor de naut pana cand se termina oala de naut fiert. Eu fac in jur de 500 de grame de naut crud la fiert, intr-o singura tura. Vreau sa imi ajunga minim 3 zile. Dupa aceasta perioada tinde sa se acreasca chiar daca a stat numai in frigider. La 500 de grame de naut, bag cam 5 ture de tocator fiindca al meu e mic.dsc_0029
  7. Salata de avocado cu banana si seminte de canepa: mega-energizant si foarte satios acest mic dejun vegan!
  8. Paine integrala unsa cu unt de arahide si rondele de banana alaturi de o cafea fierbinte: garantez ca veti avea energie toata ziua.
  9. Budinca de chia: hidrateaza semintele de chia de cu seara, in lapte de migdale. Adauga stafide de dimineata si pac! Mic-dejun vegan gata in 2 minute :))
  10. Avocado pisat cu sare, ulei de masline si piper, uns pe paine sau intr-un wrap de lipie libaneza
  11. Budinca de orez cu migdale: fierbe orezul in apa si cand este gata, scurge toata apa. Adauga lapte de migdale si migdale tocate marunt. Ia un borcan la tine la serviciu pentru mai incolo. Aceasta este una dintre cele mai satioase retete vegetariene pentru micul dejun.
  12. Burger vegan cu legume, fara chiftea daca nu ai deja facute de cu seara. Adauga ardei gras, masline, ceapa, frunze de rucola sau de salata verde, o lingurita de ulei de masline, un praf de piper. Baga totul in chifla si iti garantez ca o sa iti placa la nebunie combinatia, chiar daca lipseste chifteaua dinauntru 🙂

Pofta buna, spor la idei de mic-dejun vegan / vegetarian!

Advertisements